Zanimivosti

Kako najti navodila za uporabo

Jan Kosmač / Moj mikro
6. 12. 2014, 15.01
Posodobljeno: 9. 8. 2017, 09.56
Deli članek:

Naprave – od računalnika do hladilnika – dobimo skoraj brez navodil za uporabo. Nekaj listov napotkov za hitro uporabo, po možnosti še na hitro prevedenih v slovenščino, ne moremo šteti kot uporabno branje. Pred dolgimi leti so bili napravam priloženi podrobni opisi, skupaj s shemami električnih vezij, napotki, kako napravo razstavimo, in oznakami vseh rezervnih delov.

ifixit.com

Navodila za uporabo imajo nekatere naprave (računalniki, tablice) naložene na pomnilniku, najdemo jih tudi na spletni strani izdelovalca, v nekaterih primerih pa pomaga tudi vpis izdelovalca in modela naprave v spletni iskalnik. Težave so, ko iščemo navodila za starejše naprave, ki jih izdelovalec ne podpira več in jih ne omenja na svoji strani, ali pa je naprava tako zelo stara, da niti izdelovalec ne obstaja več. Pregledati moramo spletne strani, ki vodijo baze navodil, v skrajnem primeru pa forume, v upanju, da najdemo nekoga, ki je navodila za iskano napravo skeniral in objavil.

Navodila za uporabo v najboljšem primeru vsebujejo seznam rezervnih delov, verjetno pa ne vključujejo podrobnih navodil za reševanje težave. Razdelek z reševanjem težav je največkrat banalen. »Se naprava ne prižge po vklopu?« »Preverite, ali je električni kabel v vtičnici.« »Če to ne pomaga, pokličite lokalnega serviserja.« Tega zagotovo nismo hoteli prebrati! Rešitev je tudi v tem primeru splet. Morda je na spletni strani izdelovalca ta vsebina bogatejša in jo sproti nadgrajujejo z novimi težavami uporabnikov. Podjetja, ki so bolj pozorna na tehnično pomoč uporabnikom, lahko vedno tudi vprašamo. In upamo, da bo strokovnjak pravočasno odgovoril, brez omembe besede »serviser«.

Največkrat pa se moramo obrniti na forume, kjer se zbirajo uporabniki naprav in iščejo odgovore. Forum je lahko del spletne strani izdelovalca ali med ljudmi priljubljeni splošni forum. Tovrstno iskanje rešitev pa je časovno potratno. Prebrati moramo veliko zapisov, med katerimi je največ takšnih, ki s težavo nimajo nič skupnega, da najdemo vsaj približno uporabnega. Dobra stran forumov je, da se lahko vključimo v razpravo in pomagamo drugim ali pa drugi pomagajo nam.

Ko se lotimo popravljanja, vzemimo primer, da smo razbili zaslon telefona, kupili novega na spletu in bi ga radi tudi sami zamenjali, ne smemo brezglavo hiteti. Ni dovolj, da mislimo, da imamo pravo orodje. Še marsikaj moramo vedeti. Najprej, kako je naprava sestavljena, ali je privijačena, na zaskok ali zalepljena. Za prvo moramo imeti pravo orodje, za drugo je dobro vedeti, kje so največkrat plastični spoji, pri tretji pa, kako »stopiti« lepilo, ne da bi pri tem poškodovali elektroniko. Na spletu najdemo slikovne ali video napotke za razstavljanje večine trenutno priljubljenih naprav, z opombami, ali je napravo sploh mogoče razstaviti brez poškodb – pri nekaterih je to težko – in na kaj moramo biti pri razstavljanju še posebno pozorni, pod katerimi nalepkami se skrivajo vijaki, kako odlepimo bakreno folijo, zakaj je ne smemo poškodovati in kako jo pozneje namestimo nazaj. In pa, kje se še skrivajo ploski kabli, da jih ne pretrgamo, ko za del tiskanega vezja že mislimo, da je prosto, saj smo odvili vse vijake in odklopili kable na gornji strani. Veliko je takšnih manjših zvijač, ki jih je dobro poznati. Če želimo popravljati elektronska vezja, bo tudi to težko, če ne bomo na spletu našli podrobne sheme.

Odpravljanje težav ali popravljanje pokvarjene naprave bi moralo vedno potekati po enakem postopku. Najprej preberemo vse, kar je na spletu na voljo, da vsaj približno ugotovimo, kaj bi utegnilo biti narobe. Odpravljanja težave ali napake pa se lotimo, ko nam je postopek jasen, ko smo prepričani, da ga bomo lahko sami izvedli in ko imamo vse potrebno. Od orodja do rezervnih delov. Te pa prav tako najdemo in kupimo na spletu.