Zanimivosti

Sladek zaključek pete sezone akcije Očistimo gore in planine

M.J.
13. 10. 2014, 11.22
Posodobljeno: 9. 8. 2017, 09.55
Deli članek:

Na Pokljuki se je končala peta sezona vseslovenske akcije Očistimo gore in planine. V čudoviti jesenski kulisi se je na zaključnem dejanju zbralo okoli 500 pohodnikov in ljubiteljev narave, ki so poskrbeli, da bo pokljuška planota očiščena vstopila v zimski spanec.

Mediaspeed

Pridružili so se jim tudi slovenska biatlonska reprezentanca z Jakovom Fakom in Tejo Gregorin na čelu, odbojkarji ACH Volley in prostovoljci Planinske zveze Slovenije. Oskrbniki devetih planinskih koč pa so se pomerili v tekmovanju za »najboljši štrudl«. Z jabolčnim »štrudlom« je zmagal Valvasorjev dom pod Stolom.

Na finalu pete sezone akcije Očistimo gore in planine, v kateri delimo ljubezen in spoštovanje do narave, spodbujamo odgovorno gibanje do okolja, planinarjenje in odkrivanje lepot gora, so se planinci podali na še zadnje letošnje skupno čiščenje. Na prostranstvih pokljuške planote in okoliških planin (Ogoreljek, Konjščica in Uskovnica) se je nabralo še dodatnih 200 kilogramov smeti, ki so jih, kot se spodobi, odnesli v dolino in odložili v zabojnike za ločeno zbiranje odpadkov.

Mediaspeed

Na zaključni slovesnosti so se okoli 500 pohodnikom pridružili člani biatlonske reprezentance, najboljši slovenski odbojkarski klub ACH Volley, prostovoljci Planinske zveze Slovenije in zaposleni iz Zavarovalnice Triglav. »Zavarovalnica Triglav s to akcijo že pet let dokazuje svoj odgovoren odnos do družbenega in naravnega okolja. Tudi v prihodnje moramo nadaljevati v tem tempu in z dobrim zgledom vzgajati nove odgovorne generacije planincev. Veseli nas, da so se ljubitelji planin in oskrbniki koč, ki so nas razveselili s sladkimi dobrotami, odzvali v tako velikem številu, in da je vrečka za pobiranje smeti že skoraj obvezna oprema pohodnikov in zaščitni znak planinskih koč,« je povedal Luka Pušnik iz Zavarovalnice Triglav. Naziv »Naj planinski štrudl« je v konkurenci devetih tekmovalcev po odločitvi komisije pod taktirko kuharskega mojstra Uroša Štefelina osvojil Valvasorjev dom pod Stolom.

Mediaspeed

Novosti za varnejši korak navzgor

Poleg ekološkega sporočila želi Zavarovalnica Triglav z akcijo širiti zavest o varnejšem in odgovornejšem obiskovanju gora. Letos so zato v sodelovanju s prostovoljci Planinske zveze Slovenije (PZS) razvili novo aplikacijo Vrhovi in poti, ki je namenjena ljubiteljem gora za načrtovanje planinskih vzponov. Predsednik PZS Bojan Rotovnik je ob tej priložnosti pojasnil: »V Planinski zvezi Slovenije smo veseli, da se je Zavarovalnica Triglav aktivno vključila v ohranjanje gorske narave. Z odmevno akcijo Očistimo gore je pripomogla k še večji okoljevarstveni zavesti vseh obiskovalcev planin. Še posebej pa smo ponosni, da smo letos sodelovanje razširili tudi na projekt ureditve katastra planinskih poti in vzpostavili spletno aplikacijo za načrtovanje planinskih izletov. Oboje bo koristilo obiskovalcem gora in prostovoljnim markacistom, ki skrbijo za urejenost planinskih poti.«

Na posodobljeni spletni strani www.ocistimogore.si lahko najdete tudi prenovljeno Planinsko knjižico, v kateri lahko uporabniki natančneje planirajo pot, beležijo svoje dosežke, osvojene vrhove, prehojene razdalje in število vzponov.

Mediaspeed

Otroška razposajenost

V letošnji sezoni so bili pomemben del akcije tudi najmlajši, ki so z gorskimi vodniki spoznavali zakone narave, odgovorno hojo v hribe in osnove prve pomoči. Na zaključni prireditvi pa so mladi planinci v družbi maskote Zavarovalnice Triglav Kuža Pazija iskali skriti zaklad in se zabavali v igri Gregorjev geolov. »Res je lepo opazovati otroke, ki uživajo v naravi in so navdušeni nad aktivnostmi na prostem, s čimer na nek način pridobivajo spoštljiv odnos do okolja. Hkrati pa z veseljem opažam, kako čista in ohranjena je pokljuška planota, pomembno zatočišče nas biatloncev,« je dejal Jakov Fak, biatlonec in sponzoriranec Zavarovalnice Triglav.

Mednarodne nagrade

Akcija Očistimo gore in planine ima tudi živahno spletno skupnost. Ta šteje že več kot 34 tisoč ambasadorjev čistih gora, kar je približno 10 odstotkov vseh, ki radi zahajajo v hribe. Da je tudi na komunikacijski ravni akcija uspešna in učinkovita, dokazujejo nagrade mednarodne strokovne javnosti. Mednarodno združenje poslovnih komunikatorjev IABC je namreč projektu Zavarovalnice Triglav letos že tretjič podelilo prestižno nagrado Zlato pero v kategoriji družbenih medijev za odličnost v komunikacijski praksi – drugič zapored na svetovni ravni. To priznanje je dokaz, da glas o dobro zasnovanih in dosledno izpeljanih projektih seže tudi daleč zunaj naših meja.