Prometna varnost

Slovenija končno lahko vzor drugim članicam EU

J.V./STA
20. 6. 2023, 19.40
Deli članek:

Evropski Svet za varnost prometa je objavil poročilo o stanju varnosti cestnega prometa za leto 2022. Slovenija je med 32 državami med letoma 2021 in 2022 dosegla največji upad števila smrtnih žrtev, in sicer za 25 odstotkov. Upad števila smrtnih žrtev je beležilo le 13 od 32 držav, so sporočili z Agencije za varnost prometa (AVP).

PGD Sevnica
Fotografija je simbolična.

"Dosežek Slovenije, ki ga izpostavlja poročilo, je za slovenske deležnike prometne varnosti močna zaveza za prihodnost (...). Pred nami je še dobra polovica leta, dolgo obdobje, ko se lahko trend najhujših posledic, kljub stalnim preventivnim aktivnostim in nadzoru, tudi obrne. Zato na javnost ponovno naslavljam poziv k odgovorni in varni udeležbi v prometu s posebno skrbnostjo do najbolj ranljivih udeležencev," je ob tem poudarila v. d. direktorice AVP Simona Felser.

Trenuten trend stanja varnosti cestnega prometa je po njenih besedah na ravni leta 2020, ki ga je zaznamovala epidemija covida-19 z močnim upadom obsega prometa in posledično najmanjšim letnim številom smrtnih žrtev. Stanje je tudi boljše kot v enakem obdobju preteklih desetih let, čemur pa trend hudo telesno poškodovanih žal ne sledi.

Poročilo, ki so ga v torek predstavili v Bruslju, navaja, da se je število smrtnih žrtev na cestah v EU lani povečalo za štiri odstotke, na 20.679. Ta številka je še vedno za devet odstotkov nižja kot leta 2019, zadnje leto pred pandemijo covida-19, ki je močno spremenila obseg prometa in obseg prometnih nesreč, so sporočili z agencije.

Evropski Svet za varnost prometa ob tem opozarja, da bi bilo od leta 2019 potrebno 17,2-odstotno zmanjšanje smrtnih žrtev v prometu, da bi dosegli cilje EU in Združenih narodov - do leta 2030 prepoloviti število smrtnih žrtev na cestah.

Za Evropo kot celoto je potrebno več dela na ravni EU in na nacionalnih ravneh. Sveženj varnosti v cestnem prometu, ki ga je Evropska komisija napovedala marca, uvaja nekaj pozitivnih sprememb pri izdajanju vozniških dovoljenj in bi lahko izboljšal čezmejno izvrševanje, je povedal izvršni direktor Evropskega sveta za varnost prometa Antonio Avenoso.

Po njegovih besedah je dobrodošla tudi nova pobuda za omogočanje čezmejnega priznavanja prepovedi vožnje. Zdaj je na državah članicah in Evropskem parlamentu, da poskrbijo, da načrtovane koristi svežnja za varnost v cestnem prometu ne bodo razvodenele na pogosto dolgotrajni poti do sprejemanja zakonov.

"Od vlad po vsej Evropi je odvisno, da si z vsemi sredstvi, ki so jim na voljo, prizadevajo za nadaljevanje letnega zmanjševanja števila smrtnih žrtev in hudo telesno poškodovanih v skladu s cilji EU in Združenih narodov za leto 2030," je še poudaril.