Ženske prepovedane

Cenzura na Kitajskem: spletni modeli za žensko spodnje perilo so moški

E. J.
8. 3. 2023, 09.15
Posodobljeno: 8. 3. 2023, 09.15
Deli članek:

Kitajska cenzurira ženske modele.

Douyin/posnetek zaslona
Moški v mini slip obleki in modelih žametnih halj poleg ženske v pižami v videu, objavljenem na Douyin 17. februarja 2023.

V svilenem spodnjem perilu kitajski maneken pleše v taktu med prenosom v živo na Douyin, eni najbolj priljubljenih platform za izmenjavo videov na Kitajskem - pravzaprav je to kitajski TikTok. Njegov manekenski nastop je zadnja ilustracija podjetniške inovativnosti, ki je včasih potrebna za izogibanje strogi kitajski internetni cenzuri, v tem primeru proti trgovcem na drobno, ki prodajajo žensko spodnje perilo na spletu, poroča CNN.

Kitajska cenzurira ženske modele

Kitajska ima enega najstrožjih cenzurnih režimov na svetu, ki ima izkušnje z blokiranjem ne le politično občutljivih informacij, temveč tudi podob ženskih teles, ki se štejejo za marginalne. Več podjetij, specializiranih za prodajo spodnjega perila v živo, so zaprli, potem ko so predstavili žensko manekenko, njihovi boji s spletno cenzuro pa so prišli v javnost januarja. Zato se namesto ženskih modelov zdaj uporabljajo moški. Eden od prodajnih kanalov prikazuje moškega, oblečenega v črno spodnje perilo, ki stoji poleg lutke, ki prikazuje podobna oblačila, kar je videti kot posnetek zaslona prenosa v živo na Alibabi  Taobao Live, platformi za pretakanje za velikana e-trgovine. Na drugi sliki je drugi moški model nosil roza slip obleko in svileni šal, opremljen z naglavnimi trakovi z mačjimi ušesi.

"To ni sarkazem, vsi resno spoštujejo pravila"

V enem posnetku v živo, ki so ga prenesli številni državni mediji, je lastnik internetnega podjetja dejal, da je preprosto poskušal varno igrati. "To ni poskus sarkazma. Vsi zelo resno upoštevajo pravila," je dejal moški, ki se je predstavil kot Xu. Pojav modela za moško spodnje perilo je na spletu na Kitajskem sprožil mešane odzive, od veselja in jeze do nejevoljnega sprejemanja. "Torej, kaj naj storim, če želim promovirati in prikazati spodnje perilo v živo? Zelo preprosto je, poiščite moškega, ki ga bo nosil," se je glasil en komentar na kitajskem spletnem mestu Weibo. Mimogrede, prodaja izdelkov prek prenosa v živo je večmilijardna panoga, ki je v treh letih strogih karanten zaradi koronavirusa dobila velik zagon.