Najmanj 40 mrtvih in 50 do 60 pogrešanih

FOTO: »Srečni bomo, če bomo imeli truplo, ki ga bomo lahko pokopali«

S.R.
1. 3. 2023, 20.42
Posodobljeno: 1. 3. 2023, 22.29
Deli članek:

V Grčiji in širše še vedno odmeva tragedija, ki se je v noči na sredo zgodila v bližini mesta Larisa in v kateri je umrlo najmanj 40 ljudi. Preiskava je še vedno v teku, a bi lahko hudi železniški nesreči botrovala tako človeška kot tehnična napaka, najverjetneje pa gre za kombinacijo obeh dejavnikov.

Profimedia
Posledice železniške nesreče v Grčiji.

Kot smo že poročali, gre za doslej najhujšo železniško nesrečo v Grčiji. Potniški vlak s približno 350 potniki, večinoma študenti, je med vožnjo iz Aten proti Solunu čelno trčil v tovorni vlak, ki je po istem tiru peljal v nasprotni smeri, pri čemer so se iztirili celotni vagoni. Po navedbah grških oblasti bo število žrtev še naraslo, saj je eden od vagonov končal v plamenih, temperature v njem pa naj bi dosegle celo 1300 stopinj Celzija. Nekateri so se iz gorečega pekla uspeli rešiti tako, da so razbili okna na vagonu in splezali na plano.

Kot je pojasnil 28-letni potnik Stergios Minenis, ki se je uspel rešiti, je zavladala »panika, zagorelo pa je v hipu. Ko nas je premetavalo, nas je že žgalo, ogenj je bil levo in desno.« Tlečo in zveriženo gmoto jekla so danes ves dan preiskovali reševalci, gasilci in preiskovalci, po navedbah tiskovnega predstavnika gasilcev Vassilisa Varthakogiannisa pa je zaradi visokih temperatur, ki so bile posledica požara v prvem vagonu, identifikacija žrtev zelo težavna, prav tako je zaenkrat težko oceniti, koliko ljudi je sploh umrlo. »Potrjenih je 36 mrtvih, a bo glede na ta dejstva in druge ugotovitve s kraja tragedije število predvidoma še višje,« je še dejal dopoldne. Grška javna radiotelevizija ERT je nato v popoldanskih urah poročala o najmanj 40 žrtvah, še 50 do 60 ljudi pa naj bi bilo pogrešanih.

Profimedia
Posledice železniške nesreče v Grčiji.

Med žrtvami večinoma mladi

Večino poškodovanih so prepeljali v bolnišnice in zdravstvene ustanove v Larisi. Tam je po poročanju tiskovne agencije Reuters na pločniku pred bolnišnico sedel tudi Nikos Makris, ki s svojci čaka na novice o pogrešani sestri svoje soproge. Slednja je bila ena od potnic v prvih dveh vagonih. »Pogrešana je. Tukaj čakamo že od 2. ure. Zdaj čakamo na analizo DNK. Srečni bomo, če bomo imeli truplo, ki ga bomo lahko pokopali.« Prisotne je bilo tudi veliko jeze. »Neka baraba mora za to plačati,« je po poročanju Reutersa zakričal sorodnik ene od žrtev. Po navedbah vodje urgence v bolnišnici Apostolosa Komnosa so med žrtvami večinoma mladi, ljudje v dvajsetih.

Po podatkih železniškega podjetja Hellenic Train se je v potniškem vlaku nahajalo 342 potnikov in deset članov posadke, medtem ko sta bila na tovornem vlaku prisotna dva člana posadke. Poškodovanih je bilo 66 oseb, od katerih jih je šest pristalo na enoti za intenzivno nego, pa so pojasnili gasilci. Preživele, ki niso potrebovali bolnišnične obravnave, so z avtobusi odpeljali v bližnji Solun.

Profimedia
Posledice železniške nesreče v Grčiji.

Odstopil minister za promet

Vlada v Atenah je že razglasila tri dni žalovanja. »Gre za nepredstavljivo tragedijo. Naše misli so s sorodniki žrtev,« je na kraju nesreče dejal pretresen grški premier Kiriakos Micotakis. Medtem je odstopno izjavo že podal grški minister za promet Kostas Karamanlis, ki je dejal, da prevzema odgovornost za stanje v grškem železniškem sistemu, ki po njegovih besedah ni »primeren za 21. stoletje.«

Preiskovalci še vedno ugotavljajo, kako sta se lahko oba vlaka znašla na isti progi, pri čemer sta drug proti drugemu vozila več kilometrov. Policija je po nesreči aretirala 59-letnega načelnika lokalne železniške postaje, odgovornega za ta odsek proge in signalizacijo. Po navedbah policije mu očitajo storitev kaznivih dejanj povzročitve več smrti in hudih telesnih poškodb iz malomarnosti. 59-letnik odgovornost za tragedijo zanika. Po njegovih navedbah bi lahko bila zanjo kriva »tehnična napaka.«

Profimedia
Kraj tragedije je obiskal tudi grški premier Kiriakos Micotakis.

Premier Micotakis: Kriva je predvsem človeška napaka

Kot je potrdil tiskovni predstavnik grške vlade Giannis Oikonomou, sta vlaka drug proti drugemu na isti progi vozila »več kilometrov,« vodja sindikata železniških delavcev Yiannis Ditsas pa je dejal, da avtomatska signalizacija na mestu nesreče ni delovala in da so na to v zadnjih 25 letih opozorili že večkrat. Uradne potrditve njegovih navedb po poročanju Reutersa še ni. V železniških sindikatih se sicer pritožujejo nad kroničnim pomanjkanjem osebja. V Grških železnicah (OSE), upravljavcu javne železniške infrastrukture, se na očitke zaenkrat še niso odzvali.

Del grških železniških storitev je bil sicer leta 2017 privatiziran. Potniški in tovorni promet sta pristala v rokah železniškega podjetja Hellenic Train, ki je v lasti italijanskega državnega železniškega holdinga Ferrovie dello Stato. »Je še zelo zgodaj, a sta za tako nesrečo potrebna več kot dva dejavnika,« pa je dejal vodja sindikata v Grških železnicah Nikos Cikalakis, s čimer naj bi ciljal, da je za nesrečo kriva tako človeška kot tehnična napaka. Po njegovih navedbah je bilo v skladu z državnim načrtom načrtovano, da je za učinkovito obratovanje železniškega sistema potrebnih najmanj 2100 zaposlenih, trenutno pa je zaposlenih le približno 750 delavcev. »Vse kaže, da se je trčenje žal zgodilo predvsem zaradi človeške napake,« pa je medtem po poročanju STA v televizijskem nagovoru dejal grški premier Micotakis, ki je poudaril, da bodo okoliščine tragične železniške nesreče v celoti preiskane.