kontroverzni način prevoza

V prestolnici omejujejo število električnih skirojev na cestah

B.K./STA
14. 11. 2021, 08.57
Posodobljeno: 14. 11. 2021, 08.58
Deli članek:

Omejujejo število izposojevalnic in skirojev na posojo.

Profimedia
Švedom je dovolj.

Stockholm je znižal dovoljeno število električnih skirojev na svojih ulicah, s čimer je postal zadnja prestolnica v nizu z omejitvami vse bolj razširjenega, a polemičnega načina mestnega prevoza. Mestni svet je med tednom namreč izglasoval novo najvišjo dovoljeno število skirojev za izposojo - njihovo število je s trenutnih 23.000 znižal na 12.000.

Prav tako je število uradnih izposojevalnic z osem zmanjšal na tri.

Omejitve bodo začele veljati 1. januarja 2022, mestne oblasti pa bodo v prihodnjih tednih objavile, katera podjetja bodo obdržala licenco za izposojo.

Delajo gnečo in povzročajo nevarnost?

Uporaba električnih skirojev se je v zadnjih letih v vseh večjih mestih močno povečala, a se obenem glede njihove uporabe poraja veliko polemik. Zagovorniki električnih skirojev menijo, da gre za priročen način prevoza, medtem ko kritiki pravijo, da na ulicah delajo gnečo in so pri visokih hitrostih lahko nevarni.

Več prestolnic je tako glede njihove uporabe že potegnilo zavoro. V Koebenhavnu so lani izposojo električnih skirojev že popolnoma prepovedali, potem pa so letos oktobra to prepoved odpravili, a ob tem uvedli stroga pravila glede njihovega parkiranja in uporabe.

Oslo je julija dovoljeno število električnih skirojev za izposojo z več kot 20.000 zmanjšalo na 8000, med 23. in 5. uro pa je njihovo uporabo v celoti prepovedalo, medtem ko so v Parizu sprejeli, da najvišja dovoljena hitrost električnih skirojev ne sme presegati 20 kilometrov na uro.

Tudi pri nas prepoved vožnje po pločnikih

V Singapurju so z njimi prepovedali vožnjo po pločnikih, pozneje pa so to med drugim sprejeli tudi v Nemčiji, Franciji in Sloveniji, kjer je od letošnjega julija določeno, da se morajo vozniki električnih skirojev voziti po kolesarskem pasu, kolesarski stezi ali kolesarski poti. Kjer teh prometnih površin ni ali niso prevozne, pa lahko vozijo ob desnem robu smernega vozišča ceste v naselju, kjer je najvišja dovoljena hitrost vožnje omejena do 50 kilometrov na uro.