Most na Pelješac

Medtem ko Kitajci gradijo, se Hrvati mučijo z natečaji: pelješki most ne bo vodil nikamor, prazen bo najmanj pol leta

R.T.
1. 2. 2019, 09.23
Posodobljeno: 1. 2. 2019, 09.28
Deli članek:

Zdaj je jasno, da most pelješki most čez pol leta ne bo vodil nikamor. Nova cesta namreč do takrat ne bo dokončana.

Reuters
Gradnja mostu na Pelješac

Po dogovoru Hrvaških cest s kitajskim podjetjem CRBC, mora biti most na Pelješac zaključen do 31. julija leta 2021. Do zaključka gradnje bi morala biti dokončana tudi nova cesto preko Pelješca. To vključuje spoj mostu z Jadransko magistralo ter novo, 30-kilometrsko cesto od mostu preko Pelješca do mesta Doli. Projekt pelješke ceste je bil prvotno razdeljen na tri dele; da bi pospešili razpisni postopek, so drugi in tretji del združili v enega. A tudi ta manever ne bo pomagal, da bi pridobili na času, piše Jutarnji list.

Po osmih mesecih še vedno brez izvajalca

Za gradnjo prvega odseka, Duboka-Šparagovići, je predvidenih 33 mesecev. Za gradnjo drugega, Šparagovići – Doli, 30 mesecev. Če bi torej z delom začeli 1. februarja, bi bila cesta zaključena tri mesece za mostom. Kar pa je, kot piše Jutarnji list, nemogoče, saj za gradnjo odsekov še niso izbrali izvajalca. Eden od glavnih krivcev za to naj bi bil Zakon o javnem naročanju. Prvi odsek pelješke ceste, dolg 12,5 kilometra, vključuje gradnjo od Duboke do Šparagovića ter povezavo Jadranske magistrale in pelješkega mostu. Hrvaške ceste so na razpisu, ki se je začel 4. junija lani, prejele sedem ponudb, a po osmih mesecih izvajalca še niso izbrali, čeprav je bil rok 120 dni.

Najboljšo ponudbo v višini 321 milijonov kun (dobrih 43 milijonov evrov) je oddalo podjetje iz Bosne in Hercegovine Intergral Engineering. Ker je vrednost del ocenjena na 482 milijonov kun (skoraj 65 milijonov evrov) brez DDV-ja, je cena bošnjaškega podjetja presenetljivo ugodna. Kot poroča Jutarnji list, nekateri trdijo, da za ta znesek ni mogoče zgraditi tega težavnega odseka. Postopek naj bi bil preklican, ker omenjeni zakon določa, da mora naročnik, torej Hrvaške ceste, v pisni obliki ponudnika zaprositi, da razčisti vse dvoumnosti v ponudbi, za kar ima 10 dni.

V nedogled

Če ponudnik zahtevanih pojasnil ali dokumentov ne predoči, mora naročnik te spet zahtevati. In tako v nedogled. Po razpoložljivih informacijah komisija na pojasnila še čaka, zato je težko reči, kdaj bo izvajalec izbran. Drugi ponudniki se sicer lahko pritožijo na Državno komisijo za nadzor javnih naročil, postopek pa traja en mesec. Potem ko je izvajalec le izbran, se podpiše pogodbo, a je za začetek gradnje najprej treba izvajalca uvesti v delo. Od podpisa do uvedbe običajno mine več mesecev.
Razpis za izgradnjo odseka Šparagovići-Doli je bil razpisan v začetku lanskega decembra, ponudbe so sprejemali do 21. januarja. Rok so nato prestavili na 31. januar in končno še na 14. februar, ker so od ponudnika zahtevali dodatne informacije v zvezi z oddajo naročila.

Hrvaški premier Andrej Plenković je med včerajšnjim obiskom gradbišča komentiral, da vse poteka zelo dobro in da dela potekajo hitreje, kot je bilo predvideno. Rok za dokončanje dovoznih poti je 31. januar leta 2022, je dejal in dodal, da vse kaže, da bodo zgrajene pravočasno.