Ureditev platoja Karavanke

Skozi predor Karavanke leta 2019 okoli 1500 vozil, leta 2050 pa že 3600 dnevno

G.G./STA
10. 3. 2024, 09.13
Posodobljeno: 10. 3. 2024, 09.46
Deli članek:

Ministrstvo za naravne vire in prostor je v začetku prejšnjega meseca dalo v javno razgrnitev študije variant za državni prostorski načrt za ureditev platoja Karavanke. Javna razgrnitev se je končala ta teden, Jeseničani pa so med drugim izpostavili žejo po vrnitvi policijske postaje z mejnega platoja v mesto.

Bobo
Pred dnevi so prebili drugo cev avtocestnega predora Karavanke. Nova predorska cev naj bi bila po načrtih za promet odprta jeseni 2025.

Ministrstvo za infrastrukturo namerava na mejnem platoju urediti 140 parkirnih mest za tovorna vozila in površine ter objekte za potrebe voznikov. Ohraniti namerava tudi površine za delovanje policije in za občasno mejno kontrolo avstrijskih mejnih organov. V pripravljeni dokumentaciji so stroški za investicijo, ki je predvidena v letih 2029 in 2030, ocenjeni na okoli 37 milijonov evrov. Študijo variant in predvideno rešitev so predstavili na javni obravnavi, ki je potekala sredi februarja na Jesenicah. Sodelovali so predstavniki ministrstva za naravne vire in prostor, ministrstva za infrastrukturo, Darsa in projektantov. Prisotni pa so na predstavitvi podali več predlogov in pripomb, je razvidno iz objave Občine Jesenice.

Razmišljajo o odškodnini

Jeseničani si želijo, da bi policijsko postajo s platoja ponovno premestili nazaj v mesto, saj je od njega in njenih prebivalcev preveč oddaljena. Občina Jesenice je glede tega zahtevala nujen sestanek z ministri za notranje zadeve, naravne vire in prostor ter infrastrukturo in predlagala možne lokacije za umestitev nove Policijske postaje Jesenice. Ker je na platoju predvidena rušitev objekta družbe Conditus, v katerem poteka proizvodnja slaščic, je treba, kot so opozorili na javni obravnavi, zagotoviti nadomestno lokacijo in podati natančen terminski načrt izvedbe del na platoju, da selitev proizvodnje z ene na drugo lokacijo ne bo motila poslovanja družbe. Pri nadaljnjih aktivnostih za ureditev platoja je treba po mnenju Jeseničanov poskrbeti tudi za minimalni vpliv tovornih vozil s hrupom in izpušnimi plini na najbližje naselje Belo polje. Želijo tudi, da se uredi ustrezne površine za voznike tovornih vozil, vključno s sanitarijami, dovolj sence, ki bo v poletnih mesecih lajšala vročino, ter površinami za občasno gostinsko ponudbo. Jeseničani razmišljajo tudi, da bi morala država nameniti odškodnino za prekomerno obremenjevanje okolja zaradi prometa po avtocesti.

Prometna študija kaže, da bo avtocestni odsek Hrušica-Karavanke leta 2030 v povprečju dnevno prevozilo 14.500 vozil, leta 2050 pa že več kot 20.000. Najhitreje bo rasel promet tovornih vozil, katerih število naj bi se se iz leta 2019 do 2050 povečalo s 1500 na 3600 dnevno.

Pobudo za pripravo državnega prostorskega načrta za ureditev platoja Karavanke je aprila 2020 podalo ministrstvo za infrastrukturo, naročnik je Dars, pripravljalec pa ministrstvo za naravne vire in prostor. Kot so poudarili, obstoječe stanje na območju platoja Karavanke ni ustrezno. Problem predstavlja predvsem počasen tok tovornih vozil, ki poteka čez območje policije in skozi objekt avstrijske kontrole. Tovorni pomet je počasen zaradi pregleda vozil skozi termoskener, kar pogosto povzroča zastoj vozil na odstavnem pasu avtoceste.

Načrtovane ureditve na platoju Karavanke posegajo na območje že obstoječega platoja, ki je umeščen pred vstopom v predor Karavanke. Razširitev platoja je predvidena proti severu, v smeri reke Save. Osnovni cilji načrtovane ureditve so na novo opredeliti funkcije nekdanjega mednarodnega mejnega prehoda, zagotavljanje ustreznih parkirnih površin za uporabnike, zagotavljanje racionalne in funkcionalne rabe platoja, racionalizacija prometnih tokov in površin ter uskladitev rešitev z državnim prostorskim načrtom za dograditev avtocestnega predora Karavanke.