Nevzdržno

Za pogon letala na relaciji med Parizom in New Yorkom potrebovali maščobo 8800 prašičev

STA
11. 6. 2023, 08.18
Posodobljeno: 11. 6. 2023, 08.34
Deli članek:

Naraščajoče povpraševanje po biogorivih iz živalskih maščob za delovanje evropskega prometnega sistema ni vzdržno, obenem pa takšna rast močno povečuje okoljsko breme teh goriv, je pokazala raziskava organizacije Transport & Environment (T&E).

Profimedia
Fotografija je simbolična.

Živalske maščobe delimo v tri kategorije. Kategoriji ena in dve vključujeta živalske maščobe, ki jih ljudje ali živali ne smejo uživati, ker so slabe kakovosti ali pa lahko povzročajo bolezni. Običajno se uporabljajo le za goriva v prometu in za ogrevanje. Živalske maščobe kategorije tri pa so boljše kakovosti in se uporabljajo v številnih industrijah.

Pri naprednih biogorivih iz odpadnih živalskih maščob in odpadnih olj je lahko razlog za skrb njihova razpoložljivost. Skoraj polovica vseh evropskih živalskih maščob se namreč že uporablja za biodizel. Ta trenutno poganja predvsem avtomobile in tovornjake, utira pa si pot tudi v letalski in ladijski promet, so izsledke raziskave, ki jo je za T&E opravilo svetovalno podjetje Cerulogy, ta teden povzeli v društvu za sonaravni razvoj Focus.

Uporaba biodizla iz živalskih maščob se je po njihovih navedbah v zadnjem desetletju podvojila in je 40-krat večja kot leta 2006. "Evropski zakonodajalci spodbujajo ta stranski proizvod industrijske pridelave mesa kot način za zmanjšanje ogljičnega vpliva goriv v prometu. A tega proizvoda je premalo. In v tej luči vzbuja veliko skrb izračun organizacije T&E, da se bo do leta 2030 povpraševanje po živalskih maščobah v biogorivih glede na leto 2021 potrojilo. Že zdaj je jasno, da odpadnih sestavin ne bo dovolj za trajnostno povečanje," so opozorili.

Po izsledkih raziskave bi za pogon letala na relaciji med Parizom in New Yorkom potrebovali maščobo 8800 prašičev, so izpostavili. "Povečanje deleža biogoriv v prometu ni mogoče brez prikrajšanja drugih sektorjev, ki bodo verjetno prešli na škodljive alternative, kot je palmovo olje," je ob tem dejala strokovnjakinja za biogoriva pri T&E Barbara Smailagić.

Po njenih besedah je nujno zagotoviti večjo preglednost, da bodo potrošniki vedeli, kakšno gorivo uporabljajo njihovi prevozniki oziroma oni sami. "Odločevalce pozivamo, da živalske maščobe iz kategorije tri izločijo s seznama primernih surovin za biogoriva," je navedla.