Zastarel odsek

Med Dramljami in Slovenskimi Konjicami boste v prometu obtičali

Barbara Furman
23. 2. 2023, 19.17
Posodobljeno: 23. 2. 2023, 21.10
Deli članek:

Kot pravijo v Darsu, gre za najobsežnejšo obnovo na slovenskem avtocestnem omrežju tako s tehničnega kot finančnega vidika. Vrednost cestnih del znaša približno 7 milijonov evrov. Med obnovitvenimi deli, ki naj bi jih začeli poleti, bo promet tako proti Mariboru kot tudi proti Ljubljani oviran.

Bobo
Fotografija je simbolična.

Kot so pojasnili v Darsu, so na javnem razpisu za izvajalca del izbrali konzorcij novomeškega podjetja CGP s partnerjema, sarajevsko družbo Euro-Asfalt in ljubljansko Iskro. Odsek med Slovenskimi Konjicami in Dramljami, dolg je devet kilometrov, naj bi prenovil za malo manj kot 7 milijonov evrov, v ta znesek ni vštet davek na dodano vrednost. Pogodba z izbranim izvajalcem naj bi bila podpisana kmalu. Na razpis se je prijavil tudi konzorcij pod vodstvom podjetja Pomgrad iz Murske Sobote, v katerem so še celjski Voc, slovenska podružnica avstrijskega Strabaga in podjetje Garnol iz Kranja. Ta konzorcij bi dela opravil za 71,2 milijona evrov, brez davka na dodano vrednost.

Kdaj in kje zastoji?

Na odseku štajerske avtoceste med Slovenskimi Konjicam in Dramljami bo izbran izvajalec del posodobil voziščno konstrukcijo, izvedel gradbeno in elektro-strojno obnovo predorov Golo rebro in Pletovarje, obnovil viadukte Škedenj I. in II. ter Grapa, postavil protihrupne ograje in zamenjal signalizacijo.

Na odseku štajerske avtoceste med Slovenskimi Konjicam in Dramljami bo izbran izvajalec del posodobil voziščno konstrukcijo, izvedel gradbeno in elektro-strojno obnovo predorov Golo rebro in Pletovarje, obnovil viadukte Škedenj I. in II. ter Grapa, postavil protihrupne ograje in zamenjal signalizacijo. Dela bodo trajala vsaj dve gradbeni sezoni, skupaj 410 dni. Do največjih zastojev naj bi prišlo v poletnih mesecih letos in naslednje leto.

Kot je pojasnil Marjan Koler, vodja službe za komuniciranje v Darsu, mora izbran ponudnik v 90 dneh opraviti dela, ki predvidevajo popolno zaporo smernega vozišča skozi predora v smeri Ljubljane. In v toliko dneh tudi v smeri Maribor. »Navedena 90-dnevna zapora je načrtovana od sredine junija do sredine septembra. Najprej bo zaprto smerno vozišče avtoceste proti Ljubljani, v letu 2024 pa v navedenem poletnem obdobju še smerno vozišče proti Mariboru. Promet bo takrat urejen po sosednji polovici avtoceste, ki bo že obnovljena. V preostalem pogodbenem roku bodo potekala različna dela, bodo ki bodo večino časa omogočala prevoznost po dveh pasovih v obeh smereh vožnje.«

Zastarel odsek

Avtocestni odsek na štajerski avtocesti med Dramljami in Slovenskimi Konjicami je zastarel, saj je bilo vozišče proti Mariboru zgrajeno leta 1976, proti Ljubljani pa leta 1996. »Obseg del letos bo odvisen od tega, kdaj bo pravnomočno končan postopek sklenitve pogodbe in začetka pripravljalnih del. 90-dnevna zapora polovice avtoceste je namreč mogoča le od sredine junija do sredine septembra, saj je to po izsledkih analize prometnotehniškega inštituta ljubljanske fakultete za gradbeništvo in geodezijo optimalni časovni okvir za izvedbo predmetne popolne zapore polovice avtoceste. Dnevne migracije v jutranji in popoldanski konici so zaradi poletnih počitnic in dopustov manj izrazite ,« je pojasnil Koler.

Dosledno obveščanje

Avtocesti odsek Slovenske Konjice–Dramlje je med srednje obremenjenimi v državi, zanj je značilen visok porast tovornega prometa. »Zato je cilj Darsa, da s policijo čim več prometa zadržimo na avtocesti, da v primeru zastojev predvsem s tovornim prometom ne obremenjujemo vzporednega regionalnega cestnega omrežja.« Ker se v Darsu zavedajo, da bo med obnovo avtoceste zelo pomembno dosledno obveščanje javnosti, napovedujejo redno komuniciranje tako z lokalnimi skupnostmi kot tudi z uporabniki avtoceste. V okviru mobilnostnega načrta napovedujejo ukrepe za optimizacijo pretočnosti prometa med načrtovanima 90-dnevnima popolnima zaporama posameznega smernega vozišča avtoceste.