V poletni sezoni obnova le na dveh odsekih

Poleti brez gradbišč na primorskem in gorenjskem kraku

Mihael Korsika
10. 6. 2022, 05.51
Deli članek:

V času glavne poletne turistične sezone bosta na pretočnost prometa na celotnem avtocestnem križu letos vplivali le dve gradbišči. Prvič po več letih pa na gorenjskem in primorskem kraku, ki sta med poletno sezono najbolj obremenjena, ne bo niti enega gradbišča. Družba za avtoceste RS bo letos predvidoma obnovila skupno 11 avtocestnih odsekov.

Štajerski tednik
Letos Družba za avtoceste RS načrtuje investicije v obnovo avtocest in hitrih cest v skupni višini 75 milijonov evrov.

Družba za avtoceste RS (Dars) daljših zastojev ne pričakuje, razen v primeru izrednih dogodkov, kot so prometne nesreče. Ob obnovi odsekov, ki so prometno zelo obremenjeni, Dars večinoma zagotovi dva zožena pasova v vsako smer vožnje, zato se število voznih pasov ne zmanjša.

»Glede na veliko prometno obremenitev lahko občasno, zlasti v prometnih konicah, pride do zgostitev in tudi zastojev, ki so običajno krajši,« pravi Marjan Koler iz Darsove službe za komuniciranje. Ob tem poudarja, da lahko k večji varnosti in pretočnosti prometa ob delovnih zaporah z upoštevanjem prometnih predpisov, prometne signalizacije, pravilno razvrstitvijo pred zaporo in s strpnostjo v primeru zastoja prispevajo tudi vozniki. Prekratka varnostna razdalja, »nepotrebno prehitevanje« oziroma menjava prometnih pasov pred zaporo in v njej lahko hitro privedejo do nesreče ter daljših zastojev, je opozoril Koler.

Prihodnje leto zahtevna obnova dela štajerske avtoceste

Po letošnjem poletju z le dvema gradbiščema pa se prihodnje leto zaradi obnovitvenih del obetajo večji zastoji v poletni sezoni, ko bodo potekala glavna obnovitvena dela na odseku štajerske avtoceste od Slovenskih Konjic do Dramelj.

Avtocestni odsek je brez odstavnih pasov, njegov sestavni del pa sta tudi dvopasovna predora Golo rebro in Pletovarje ter viadukta Škedenj 1 in Škedenj 2. »V bistvu gre za deset objektov, saj sta na vsakem smernem vozišču avtoceste, torej proti Mariboru in proti Ljubljani, dva predora, dva viadukta in mostova. Promet bo med glavnimi deli v predorih in na viaduktih urejen po polovici avtoceste, po enem pasu v vsako smer vožnje. Drugačne zapore žal ni mogoče organizirati,« je pojasnil Koler.

Izvedbo del na Slovenske Konjice–Dramlje Dars načrtuje v dveh gradbenih sezonah. Zapora bo predvidoma potekala v poletnih mesecih leta 2023 in 2024, vmes pa se bodo izvajala preostala dela na odseku, ko bo v več različnih fazah promet voden skozi zapore brez zmanjšanja prometnih pasov, torej dva zožena pasova v vsako smer. V tem delu Dars ne pričakuje daljših obdobij, ko bi zapore povzročale daljše zastoje, saj bodo dela potekala samo na trasi avtoceste, ne pa tudi v predorih. Razpis za rekonstrukcijo ceste in objektov na odseku štajerske avtoceste Slovenske Konjice–Dramlje trenutno še poteka, rok za oddajo ponudb pa je 29. junij letos.