Razprava o interpelaciji

Kustečeva poudarila, da so šole zaprli, ker so jih morali

J.P./STA
15. 3. 2021, 17.56
Posodobljeno: 15. 3. 2021, 18.00
Deli članek:

V razpravi o interpelaciji Kustečeve opozicija opozarja na posledice zaprtja šol, koalicija prepričana v pravilnost odločitev.

Bobo
Simona Kustec

V razpravi o interpelaciji o delu šolske ministrice Simone Kustec, ki je na današnji seji DZ predvidena pozno v noč, večina opozicijskih poslancev opozarja predvsem na ministričine nestrokovne odločitve in na negativne posledice dolgotrajnega šolanja na daljavo zaradi epidemije. V koaliciji pa so prepričani v pravilnost odločitev Kustečeve.

Matej T. Vatovec (Levica) je ministrici, ki je uvodoma ocenila, da bo današnja razprava večinsko politična, odgovoril, da to tudi mora biti, saj gre za DZ, kjer so razprave že po definiciji politične. "Vi ste sprejeli politično funkcijo, vi ste sprejeli politične odločitve, ki so šle mimo priporočil stroke, mimo epidemiologov in zato morate sprejeti politično odgovornost," je dejal. Ministrstvo bi moralo po njegovem mnenju v čim večji meri zagotoviti, da izobraževanje poteka v čim manj okrnjeni obliki, vendar tega ni storilo, pred šolami pa so se odprle številne druge dejavnosti.

Kustečeva pa je med drugim poudarila, da so šole zaprli, ker so jih morali zapreti zaradi slabe epidemiološke slike v Sloveniji in tudi naraščanja okužb v šolskem in vrtčevskem prostoru. Ob tem pa so vzpostavili sistem izobraževanja na daljavo, ki ni bil takšen kot v večini drugih držav, kjer otroci konec tedna dobijo navodila za delo v prihodnjem tednu brez sodelovanja z učitelji, ampak so imeli konstanten stik z učitelji. Izpostavila je tudi, da so v lanskem letu kupili precej računalniške opreme in zagotovili sredstva za infrastrukturo, ki podpira izvajanje pouka na daljavo.

Marko Koprivc (SD) pa je med drugim opozoril, da marsikdo pouka na daljavo ni mogel izvajati, ker ni imel primernih pogojev za to, številni niso imeli primerne računalniške in programske opreme, dostopa do internetne povezave, starši pa mnogim sploh niso znali pomagati pri tem.

Tudi Jani Prednik (SD) je opozoril na težave zaradi belih lis, območij brez interneta na Koroškem. Poudaril je, da bi se morala država iz prvega vala nekaj naučiti in priti v drugi val bolj pripravljena, občutek pa ima, "da proces ni bil voden, da se je delalo stihijsko in v bistvu nekaj na pamet".

Mojca Žnidarič (SMC) je sicer potrdila nekatere težave zaradi teh belih lis, a je pojasnila, da se je učencem individualno pošiljajo gradiva domov. Izpostavila je, da so bile okoliščine epidemije velik izziv za vse, a so brez ustreznih predhodnih izkušenj v slabih dveh tednih vzpostavili izobraževanje na daljavo za več kot 90 odstotkov šolskega prostora.

Glede obremenitev staršev predvsem mlajših šolarjev, ki so jih nekateri omenjali, je Žnidaričeva poudarila, da je bil eden od staršev otrok do vključno petega razreda lahko doma in je prejemal 80-odstotno nadomestilo plače. Koprivc je v zvezi s tem opozoril na to, kaj 80 odstotkov pomeni za nekoga z minimalno plačo ali nekoliko višjo. Žnidaričeva pa mu je odgovorila, da so v zakonodajo vnesli tudi določbo, po kateri nihče ne more dobiti manj od minimalne plače.

Ves čas poslušamo, kako so šole zaprte, a smo imeli kljub zaprtim šolam zelo dober izobraževalni proces, je menil tudi Tomaž Lisec (SDS), ki je poudaril, da tudi v običajnih razmerah vsi nimajo enakih pogojev. Navedbe, da je imela Slovenija najdlje zaprte šole, po njegovih besedah ne držijo, saj projekcije kažejo, da je vsaj osem držav imelo vrata šol zaprta dlje. Pri tem je Lisec poudaril, da je Slovenija tudi po zaslugi te vlade in ministrice Kustečeve zastala veliko manj kot primerljive evropske države, a v Sloveniji "za pridno delo in dobre rezultate dobiš interpelacijo".

Po mnenju Aleksandra Reberška (NSi) gre pri današnji interpelaciji za zapravljanje časa in za šov, s katerim želi opozicija preusmeriti pozornost stran od dobrega dela te vlade. Med drugim je opozoril, da je ministrica uspela zagotoviti povečanje sredstev za področje vzgoje, izobraževanja in znanosti.

Nasprotno pa v SAB po besedah Vojka Starovića ocenjujejo, da ministrica ni dovolj odločno odigrala svoje vloge, ampak se je kljub temu, da je imela ustrezno strokovno podporo in tudi rešitve za drugačne prijeme od striktnega zapiranja šol, ubrala drugačno pot. "Namesto tega je popustila pod pritiskom zahtev po bolj restriktivnih ukrepih," je menil.

Več poslancev je bilo v razpravi do ministrice kritičnih, ker se ni odločila za kakega od pripravljenih modelov šolanja, ampak so se šole zaprle za vse. Opozarjali so na posledice dolgotrajnega šolanja na daljavo, še posebej za otroke s posebnimi potrebami. Lidija Divjak Mirnik (LMŠ) je ministrici očitala, da se je politično nestrokovno odločila, da bodo vsi otroci ostali doma. Obenem pa je opozorila tudi, da so mnoge države omogočale nemoteno izvajanje šolskih tekmovanj, pri nas pa niso omogočili petim nadpovprečnim dijakom, da bi se udeležili tekmovanja.

Primož Siter (Levica) je ministrici očital pavšalno obravnavo problemov, tišino v dialogu s stroko oziroma neobravnavanje določenih področij. Posebej je izpostavil glasbene šole in opozorila plesnih pedagogov. Medtem ko so se odprla športna društva in plesne šole, v javnih glasbenih šolah mladi baletniki in plesalci sodobnega plesa še vedno ne smejo k svoji vadbi, je izpostavil.