Vozni park

Kaj se skriva v garažah slovenskih politikov, poslovnežev in županov

P.K.
22. 8. 2020, 07.53
Deli članek:

Med politiki, gospodarstveniki in drugimi vplivnimi osebnostmi je kar nekaj takih, katerih življenja so tesno prepletena z naklonjenostjo do vožnje ne samo z dobrimi avti, ampak tudi z izbranimi motocikli.

arhiv revije Zvezde
Ministra za gospodarstvo Zdravka Počivalška smo bolj kot v motoristični opravi navajeni v obleki s kravato.

Velik ljubitelj motorjev je Zdravko Počivalšek, aktualni minister za gospodarstvo, 62-letni univerzitetni diplomirani inženir agronomije. Veliko časa preživi na cesti v službenem avtu. Vsak dan se namreč odpravi na delo iz Podčetrtka, kjer živi, v prestolnico, kar mu vzame več kot tri ure.

Domov ga vleče, tako je večkrat povedal v intervjujih, ker želi biti vsak dan z družino, predvsem pa tudi skrbeti za svojo kmetijo, na kateri se usede tudi na traktor. Ima konje in telice ter nekaj obdelovalne zemlje. Manj znano pa je, da je Počivalšek tudi ljubitelj motorjev. Enega tudi lasti. Kar nekoliko nenavadno ga je videti v motoristični opravi na črnem dvokolesnem lepotcu, ki ga »zahaja«, kadar mu čas dopušča.

DOBIL KAZEN

Saša Arsenovič, mariborski župan, se rad vozi s skuterjem, predvsem po opravkih in večkrat tudi na delo. Premikanje z njim je namreč po mestu, kot je štajerska prestolnica, ki je prometna in kar živahna, precej bolj praktično kot z avtomobilom. Lani poleti je, ker ga je parkiral napačno, dobil celo kazen. Postavil ga je na pločnik pred glavnim vhodom v občinsko stavbo v Ulici heroja Staneta. Nepravilno parkirano vozilo je med nadzorom opazil eden od redarjev in na skuter zaradi parkiranja na mestu, ki je rezervirano za vozila z dovolilnicami, nalepil obvestilo redarstva o prekršku. Nekateri mediji so takrat poročali, da je vodstvo občine zaradi tega izvajalo pritisk na mestnega redarja, da bi umaknilo kazen, a so to iz kabineta župana zanikali. Globo za napačno parkiranje je potem Arsenovič plačal v zakonskem roku.

Mediaspeed
Mariborski župan Saša Arsenovič vozi skuter, zaradi katerega je, ker ga je parkiral na pločnik, dobil kazen.

VODJA DESUSA IMA KOZICO

Prav poseben odnos s svojim prevoznim sredstvom ima Franc Jurša, vodja poslanske skupine Desus, ki si je zanj omislil celo ime, in sicer kozica. Rad se odpravi na kakšno turo po Sloveniji. Poletje 2019 je izkoristil tudi zato, da je zajahal motor in šel na rajžo kar po Sloveniji. Že lani je sicer v pogovoru za naš časnik dejal, da bo morda našo deželo s svojo kozico enkrat prekrižaril kar v celoti.

DeSUS
Franc Jurša, vodja poslanske skupine Desus, večkrat zajaha kozico, kot je poimenoval svoj motor.

MOTOŠPORTNI ŽUPAN

Nerazdružljiv z motorjem, no, zdaj nekoliko manj, je bil tudi Miran Stanovnik, reden udeleženec najtežje avtomobilistične in motoristične preizkušnje na svetu, relija Pariz–Dakar. Stanovnik z vzdevkom Puščavski lisjak je leta 2017 potrdil, da se tega tekmovanja ne bo več udeležil, saj je kar dvajset let tekmoval v motošportu, in kot je povedal za našo medijsko hišo, je danes lahko le srečen, da je preživel ter da je sposoben hoditi po lastnih nogah. Seveda se še vedno kdaj zapelje, saj je po srcu športnik, in šport je nekaj, prek česar si polni baterije. Izza krmila motorja je sedel za pisarniško mizo, saj je župan domače občine Log - Dragomer. Šport pa je še vedno del družinskega življenja: zdaj motokros vozi s starejšim sinom Martinom.  

Instagram
Iz relija Pariz–Dakar na županski stolček – Miran Stanovnik.

OD GLASBE DO MOTORJA

Damjan Damjanovič, direktor direktorata za ustvarjalnost na ministrstvu za kulturo,bil je tudi kandidat SDS za župana mestne občine Ljubljana, je tudi motorist. Fino obleko s kravato namreč v prostem času zamenja za usnjen kombinezon in čelado. Damjanovič je bil tudi direktor Slovenske filharmonije (SF) od leta 2003 do leta 2017. Preden je prišel v SF, je bil zaposlen v SNG Opera in balet Ljubljana, najprej v orkestru kot trobentač, nato v marketingu. Širšemu občinstvu je poznan tudi iz televizijskih oddaj, kot sta bili X Factor Slovenija in Slovenija ima talent, kjer je sodeloval kot žirant. Verjetno s črnim motorjem kdaj zapelje tudi svojo primorsko ženo, s katero sta v zakonski stan skočila lansko poletje.

Mediaspeed
Damjan Damjanovič z ministrstva za kulturo na črnem lepotcu

LJUBITELJ MOTOCIKLIZMA

Peter Gašperšič, nekdanji infrastrukturni minister, zdaj član uprave Darsa, ima rad hitrost in adrenalin. Je ljubitelj formule 1, predvsem pa motociklizma. Navija za Rossija in Marqueza, sam pa, odkar je prodal motor, vozi skuter s kabino.

HUDA NESREČA

Boris Popovič je bil tesno povezan z avtomobilističnim športom, v katerem je dosegal velike uspehe. Med drugim je bil državni prvak v reliju leta 1999. Leta 2000 je bil udeležen v hudi prometni nesreči, v kateri je komaj preživel. Po koprski štiripasovnici naj bi pri dirkanju s prijateljem vozil okoli 240 kilometrov na uro. Popovič se je dve leti po nezgodi predstavil kot kandidat za župana občine Koper ter zmagal. Župansko mesto je zasedel leta 2002. Vnovič je bil izvoljen na lokalnih volitvah 2006, 2010 in 2014.

OD STRASTI DO POSLA

Velika vseživljenjska strast so motorji in motociklistične dirke tudi poslovnežu Igorju Akrapoviču. Bil je vrhunski dirkač, ki je na dirkah med leti 1977 in 1989 osvojil številne naslove v različnih razredih na lokalni in mednarodni ravni. Pridobil si je veliko tehničnega znanja in izkušenj na področju predelovanja (tuninga) motornih koles. Po zaključku tekmovalne kariere je 1990 ustanovil podjetje za izdelavo izpušnih sistemov za dirkalna motorna kolesa, ki danes slovijo po celem svetu.