Nov mejnik

Na letališču gostili doslej največje letalo

Gabrijel Toplak
14. 10. 2017, 21.00
Deli članek:

Z načrtovanim podaljšanjem vzletne piste bi tamkajšnje letališče dobilo tako dolgo vzletno pristajalno stezo, kot jo ima brniško letališče.

Arhiv Svet24
Še ta mesec bodo na letališču trenirali piloti iz sosednje Avstrije.

Na letališču Edvarda Rusjana Maribor, ki z veljavnim uporabnim dovoljenjem velja za drugo največje mednarodno letališče v državi, a trenutno nima rednih linij, se kljub temu dogaja. Tokrat res ne moremo govoriti o nobenem navalu potnikov, kot se je to občasno dogajalo poleti, so pa tam nedavno trenirali piloti z največjim potniškim letalom, ki je kadarkoli pristalo na tem letališču.

ZA LETALSKE VEŠČINE

Zadnji dve redni letalski povezavi sta bili v poletnih mesecih, ko so na počitnice prevažali potnike v hrvaški obmorski mesti Split in Dubrovnik.

Direktor Aerodroma Maribor Boris Bobek je za Novice Svet24 povedal, da je letališče precej zanimivo za mednarodne letalske družbe oziroma njihove bodoče kapitane letal. »Usposabljajo se ob letalskih veščinah, kot sta tudi, denimo, pristajanje in vzletanje. Letalo, ki ga v tistem trenutku upravlja zgolj ena posadka, se s kolesi zgolj dotakne steze in po pospeševanju spet vzleti,« je razložil trening Bobek in dodal, da bi prav za te namene želeli nabaviti ustrezen simulator. Imajo že tudi redne stranke, večina se jih odloči za nekajurne treninge. V tem mesecu imajo spet napovedano avstrijsko skupino Austrian Airlines z airbusi 319 in 320, letali Embraer ter manjšimi turbopropelerskimi letali.

V NAČRTU PODALJŠANJE PISTE

V tem tednu pa so se piloti usposabljali naširokotrupnem štirimotornem reaktivnem letalu letalske družbe Swiss, Airbus A340, ki sprejme med 375 in 440 potnikov. »Gre za letalo, ki zmore daljše polete, kar je tudi naš namen. V redno linijo želimo uvesti airbus 330, ki lahko leti, denimo, do azijskih držav, zato želimo v kratkoročnem načrtu vzletno stezo, ki je zdaj dolga 2500 metrov, še podaljšati na 3300 metrov,« je pojasnil Bobek. Po njegovih besedah tovrstna dolžina zadošča večini letal. »Pri pristajanju po navadi ni težav, medtem ko mora biti pri vzletu pilotu na voljo nekakšna 'rezerva', če letalo ne vzleti do določene točke, da se lahko še varno ustavi,« je sklenil Bobek.