Zastoji na cestah

Slovenske avtoceste: poletno trpljenje v stoječih kolonah

žk
8. 7. 2017, 07.40
Posodobljeno: 9. 8. 2017, 10.03
Deli članek:

Da bo letošnje poletje za uporabnike slovenskih cest izjemno naporno, je bilo jasno še pred začetkom sezone. Bi lahko bilo drugače?

Bobo
Fotografija je simbolična.

Dars, upravljavec slovenskih hitrih cest in avtocest, ob nesrečah pogosto prejema pozive voznikov, naj izvaja »zadržanje tovornih vozil« na določenih pasovih (odstavni ali vozni pas), da bi omogočil večjo pretočnost prometa osebnih vozil. 

Želijo si sprememb

Temeljna predpisa, ki družbi Dars nalagata posamezne naloge, sta Zakon o cestah (ZCes) in Zakon o pravilih cestnega prometa (ZPrCP). 

Kot pravijo pri Darsu, so že pred leti začeli aktivnosti za spremembo predpisov tako, da bi ob prometni nezgodi ali zastoju na avtocesti obvozno regionalno cesto lahko uporabili le vozniki osebnih vozil in avtobusov. Tako bi prebivalcem Slovenije omogočili, da bi lažje pripeljali do želenega cilja. Od te spremembe si obetamo izboljšanje voznih razmer za tiste uporabnike, ki bodo (če bo treba) uporabili neki del vzporedne ceste, medtem ko bodo težka tovorna vozila stala ustavljena na avtocesti. S tem bo pretočnost na vzporedni cesti ugodna.

Obvoz da ali ne?

Kot pravijo, prometnoinformacijski center (PIC) obvoza nikoli ne prepove, res pa je, da običajno opozorijo, da obvoza ni za tovorna vozila, ker če prometa ne preusmerja policija, zanje veljajo znaki na regionalnih cestah, kjer je prepoved za tovorna vozila nad 7,5 tone. Se pa zgodi, da ko prejmejo več klicev o zastojih tudi na vzporednih cestah ali zastoje pokažejo gostota in števci prometa, obvoz odsvetujejo tistim, ki zanj vprašajo. Prav tako odsvetujejo, da bi vozniki avtocesto zapustili, če obstaja verjetnost, da bi promet po avtocesti lahko normalno stekel v doglednem času.

Vloga policije

DARS si je pri delu zadal dva glavna cilja: zagotoviti čim boljše razmere za visoko prometno varnost na cestni infrastrukturi ter zagotavljanje ustrezne pretočnosti avtocest in hitrih cest. 

V primeru prometne nesreče, ki jo omenja navadni občan Robi, pojasnjujejo, da se je dogodila ob približno 4.15 in sta delavca Darsa postavila ustrezno signalizacijo ter promet preusmerila na en pas, a je glede na to, da je nesreča zahtevala smrtno žrtev, policija ob 5.15 zahtevala, naj se zapre celotna avtocesta. Torej, policija je odgovorna za dogajanje in na zahtevo policije je bil promet popolnoma ustavljen. Policija promet nadzira in ga lahko tudi usmerja.

Oskrba z vodo

Oskrba uporabnikov avtoceste z vodo se poleti začne, ko je stoječa kolona dolga najmanj pet kilometrov in se obenem predvideva najmanj štiri ure dodatnega čakanja. Oskrba potnikov se izvaja le, če so temperature višje od 30 stopinj Celzija in je avtocesta zaprta oziroma če tako oceni koordinator aktivnosti. Potnike bodo v takšnih primerih oskrbeli delavci družbe Dars, ki sicer vzdržujejo avtoceste, po potrebi se jim bodo pridružili sodelavci iz preostalih služb Darsa.

_______________________

Navadni občan Robi: Avtoceste so ogledalo države

"Nesreča na primorski avtocesti, žal s smrtnim izidom, je znova pokazala bedo naših avtocest. Promet zaprt več ur in kolone tudi 11 ur po dogodku. Stotine tovornjakov, ujetih v gneči, šoferji ure in ure na soncu izgubljajo čas ... Se zgodi. Žal nesreča. Se je Dars odzval, poskrbel za oskrbo z vodo?! Verjetno ne. Tovornjak tudi ne sme zapustiti avtoceste. Ker je tam, kjer je avtocesta, prepovedana vožnja po regionalkah. Tudi če je zaprta. Osem ur. Ko se končno prebijejo po celem »šihtu«, prevozijo 80 kilometrov in pred cestninsko postajo jih pričaka nov tri kilometre dolg zastoj. Ker je treba plačati, sledi novih nekaj ur v koloni. Seveda imamo le eno okence za plačilo, na drugem z daljnogledom čakajo kot lovci na tiste brez vinjet.

Človek bi pričakoval, da bodo vsaj danes dvignili zapornice, sprostili promet. Ne. Ne bo šlo. Treba je plačati za vožnjo oziroma ne, za stanje na avtocesti. Med pisanjem je bilo še nujno prometno obvestilo na Valu 202. Prometna nesreča na avtocesti, ravno v smeri Italije, Šempas.

Zakaj pišem in se razburjam? Ker so naše avtoceste ogledalo naše države.

Smo prepuščeni sami sebi. Po domače povedano, ko smo v dreku, se lahko samo jeb***... Ko pa smo kaj dolžni, za nas vedo usi uradniki in se iz nas izmolze vse in z vsemi sredstvi. Zdaj bo za nesrečo v Šempasu kriv Vinko iz Domžal, šofer, ki mu je potekel dovoljeni čas vožnje devetih ur, čeprav v tem času ni prišel niti od Ljubljane do Gorice.

Mi smo pa tiho in tonemo globlje in globlje.

Čez dva meseca vas bo lahko aretiral še darsovec, mestni redar vas lahko že danes.

Še dobro, da ne berem knjig, ker se bojim, da bi me ob dvodnevni zamudi vklenila še knjižničarka.

Živela Slovenija!"