Predlagana trasa

V Braslovčah in na Polzeli ne podpirajo hitro cesto Velenje-Šentrupert

J.P./STA
14. 7. 2016, 19.31
Posodobljeno: 9. 8. 2017, 10.00
Deli članek:

Velenjčani so se danes seznanili s spremenjenimi rešitvami državnega prostorskega načrta za državno cesto Velenje-Šentrupert in izrekli podporo hitri cesti. Za velenjskega podžupana Petra Dermola je ta cesta najhitreje izvedljiva. Medtem pa v občinah Braslovče in Polzela predlagani trasi nasprotujejo.

STA
Že v torek so občani Šmartnega ob Paki pripravili protestni shod.

Kot je dejal Dermol, je cesta Velenje-Šentrupert pomembna za nadaljnji razvoj regije, vse ostale trase pa bi imele negativen vpliv na regijsko gospodarstvo. Strokovno argumentirana trasa ceste po pobočjih Gore Oljke severovzhodnemu delu države prinaša nujno potrebno drugo, rezervno povezavo s centrom države, ki omogoča normalno obratovanje in povezovanje tega dela države tudi v primeru težav na eni od njih, pravi Dermol.

STA
Predlagana trasa bi uničila veliko kmetijskih površin.

Trasi nasprotujejo

S spremenjenimi rešitvami omenjenega načrta so se danes v Braslovčah seznanili tudi občani Braslovč in Polzele. Predsednik Civilne iniciative Braslovče Urban Jeriha je povedal, da omenjeni trasi nasprotujejo, ker ne povezuje Celja in Velenja, ker se ne sklada s strategijo prostorskega razvoja Slovenije, ker je trikrat dražja od tiste proti Arji vasi in ker bi uničila tudi veliko kmetijskih površin.

Polzelski župan Jože Kužnik je dejal, da so premierju Miru Cerarja župani Savinjske regije poslali skupno stališče o tretji razvojni osi. Med drugim so tako zapisali, da mora biti projekt tretje razvojne osi utemeljen v strategiji prostorskega razvoja Slovenije, skladen s strategijo razvoja prometa v Sloveniji, čim bolj konservativno zasnovan pri porabi investicijskega denarja ter trajnostno umeščen v prostor s čim manjšo okoljsko škodo, vplivom na kulturno krajino in kmetijska zemljišča.

Že v torek so občani Šmartnega ob Paki pripravili protestni shod, na katerem so povedali, da ne podpirajo ceste Velenje-Šentrupert, ker bi zaradi nje morali porušiti večje število stavb.

Približno 14 kilometrov

Po pojasnilih okoljskega ministrstva je omenjena cesta načrtovana kot štiripasovnica z vmesnim ločilnim pasom in odstavnimi nišami. Dolžina trase je približno 14 kilometrov in se začne v priključku Velenje jug, v nadaljevanju pa poteka preko predorov Podkraj, Andraž in Veliki Vrh, preide v dolino Hudega potoka in Podgore, kjer potem poteka po zahodnem območju Gore Oljke.

Za viaduktom Gora Oljka se cesta spusti proti priključku Podgora, z viaduktom prečka železniško progo Celje-Velenje ter se približa naselju Parižlje. Od priključka Parižlje pa cesta poteka do novega priključka na avtocesto Šentilj-Koper, ki se nahaja zahodno od obstoječega priključka Šentrupert.