Slovenija

Protihrupna ograja na avtocesti pri Celju že potrebna sanacije

J.P./STA
15. 3. 2016, 14.52
Posodobljeno: 9. 8. 2017, 09.59
Deli članek:

Dars je prejšnji teden odstopil od pogodbe za gradnjo protihrupnih ograj na avtocesti pri Celju, ki jo je 21. februarja 2014 sklenil s konzorcijem podjetij Werkos iz Osijeka, Fracasso R1 iz Reke in Godina iz Kozine. Od izvajalca protihrupne ograje je v začetku lanskega novembra zahteval odpravo pomanjkljivosti, izvajalec pa tega ni storil.

Arhiv Svet24
V primeru protihrupnih ograj na avtocesti pri Celju je bila izpolnjena le ena akustična lastnost (fotografija je simbolična).

Dars je v okviru izvajanja terenskih meritev protihrupnih ograj na avtocestnem odseku med Dramljami in Celjem ter Celjem in Arjo vasjo ugotovil, da so vgrajeni določeni tipi protihrupnih panelov, ki dosegajo zahtevano raven absorpcije, odstopajo pa izmerjene vrednosti izolativnosti, ki so zahtevane v 18 milijonov evrov vredni pogodbi. Od izvajalca protihrupne ograje je v začetku lanskega novembra zahteval odpravo pomanjkljivosti.

Kot je razvidno iz objave na spletni strani Darsa, predlagane rešitve s strani izvajalca niso bile sprejemljive, saj jih inženir DRI in zunanja kontrola kakovosti Zavod za gradbeništvo Slovenije nista potrdila. Ker izvajalec ni sledil ponovnemu pozivu k odpravi pomanjkljivosti, je Dars skladno s pogodbenimi določili 9. marca odstopil od pogodbe.

Osnovni namen protihrupnih ograj je zaščita prebivalcev pred prekomerno obremenitvijo s hrupom, za kar sta potrebni dve akustični lastnosti protihrupnih ograj - izolativnost in absorpcija.

Dars razpolaga z ustreznimi finančnimi zavarovanji za dobro izvedbo pogodbenih del, ki jih bo uporabil v nadaljnjih postopkih sanacije protihrupne ograje na avtocestnih odsekih Dramlje-Celje in Celje-Arja vas.

Najprej bo pridobljena potrebna tehnična dokumentacija, na osnovi katere bo Dars za pridobitev izvajalca sanacije ograje izpeljal nove postopke javnega naročanja. Ustrezna sanacija protihrupne ograje, ki se nanaša predvsem na protihrupne panele enega proizvajalca, bo zagotavljala izpolnitev zahtev prvotne tehnične dokumentacije po zadostni izolirnosti, še navajajo v Darsu.

V družbi so pojasnili, da so izvajalcu protihrupnih ograj na avtocesti pri Celju za dela že plačali 87,1 odstotka vrednosti celotne pogodbe oziroma 15,7 milijona evrov. Končna vrednost projekta pa bo znana šele po izvedbi pogodbe z novim izvajalcem za odpravo pomanjkljivosti, ki bo izbran po novem postopku javnega naročila.

Osnovni namen protihrupnih ograj je zaščita prebivalcev pred prekomerno obremenitvijo s hrupom, za kar sta potrebni dve akustični lastnosti protihrupnih ograj - izolativnost (to je lastnost protihrupne ograje, da v določeni meri prepreči prehajanje zvoka skozi ograjo proti objektom, ki se ščitijo) in absorpcija (to je lastnost protihrupne ograje, da zmanjša odboj vpadnega hrupa na nasprotno stran proti objektom na nasprotni strani ceste).

V primeru protihrupnih ograj na avtocesti pri Celju je bila torej izpolnjena le ena akustična lastnost, to je zahtevana raven absorpcije, medtem ko so izmerjene vrednosti izolativnosti odstopale od zahtev v pogodbi.

Vsi tipi protihrupnih panelov, ki so se vgrajevali na omenjenih odsekih, so sicer imeli ustrezne CE oznake, s katerimi je proizvajalec zagotavljal njihove ustrezne lastnosti, tudi njihovo zvočno izolirnost, zato je inženir dovolil njihovo vgradnjo na terenu.