Slovenija

FOTO: V Mariboru na novo izumili prehod za pešce

STA
29. 9. 2015, 15.33
Posodobljeno: 9. 8. 2017, 09.58
Deli članek:

Po treh tednih delne zapore prometa je na začetku tedna spet stekel običajni promet po Koroški cesti v Mariboru. A ta še vedno deli javno mnenje, tokrat zaradi podobe prehodov za pešce. Ti so bili namreč v času zapore narisani s pikami, kar pa ni v skladno s predpisi, zato so cestni delavci danes začeli pike brisati in namesto njih risati črte.

STA

Med tritedensko prometno zaporo Koroške, ki je v javnosti sprožila številne polemike, so bili na novo zarisani trije prehodi za pešce, ki ostajajo tudi po izteku tega poskusnega obdobja. A težava je v tem, da so zarisani s pikami in ne črtami, na kar je občino opozorila tudi policija.

STA

Na policiji odgovarjajo, da mora biti tudi eksperimentalna ureditev, kot jo dovoljuje zakon o pravilih cestnega prometa, označena s predpisano prometno signalizacijo na način, ki omogoča vsem udeležencem cestnega prometa nedvoumno in varno udeležbo v cestnem prometu.

Na občini so se zato danes odločili ukrepati, čeprav so zaradi del na cesti povzročili dodatne zastoje prometa. "Ugotovljeno je bilo, da talne označbe niso v skladu s pravilnikom o prometni signalizaciji in prometni opremi na javnih cestah. Pristojne službe so pričele takoj z urejanjem prehodov za pešce z namenom, da zagotovimo varnost v prometu na Koroški cesti," so za STA pojasnili na občini. Obenem so danes na teh prehodih tudi postavili ustrezne prometne znake.

Na občini sicer vztrajajo, da ni prišlo do hujših kršitev predpisov, saj je ta del Koroške ceste še vedno v t.i. eksperimentalni ureditvi. "Zarisan prehod v obliki pik je bil predviden v času eksperimentalne ureditve, ki lahko po zakonodaji poteka od treh mesecev do enega leta, prav tako je cesta od Glavnega trga do tržnice še vedno označena kot eksperimentalna ureditev, kjer pričakujemo zaradi nove ureditve cestišča tudi postopno umiritev prometa v skladu z zastavljeno celostno trajnostno prometno strategijo," so pojasnili.

Na policiji odgovarjajo, da mora biti tudi eksperimentalna ureditev, kot jo dovoljuje zakon o pravilih cestnega prometa, označena s predpisano prometno signalizacijo na način, ki omogoča vsem udeležencem cestnega prometa nedvoumno in varno udeležbo v cestnem prometu. "Pri tem omenjeni zakon ne predpisuje možnosti uporabe oziroma izvedbe prometne signalizacije, ki ni skladna z določbami pravilnika o prometni signalizaciji in prometni opremi na javnih cestah," so pojasnili na Policijski upravi Maribor.

V začasno ureditev je Mestna občina Maribor vložila 45.000 evrov. Večji del je bil namenjen za obnovo cest in pločnikov, poleg treh novih prehodov za pešce pa so postavili tudi korita z zelenjem in klopi ob robu ceste. "Preostala infrastruktura, ki je bila postavljena v času testne prometne ureditve, ostaja," pravijo na občini.