Slovenija

Koper in drugi tir pomembna tako za Češko kot tudi Slovaško

T.C.
1. 9. 2015, 21.53
Posodobljeno: 9. 8. 2017, 09.57
Deli članek:

Koprsko pristanišče in načrtovani drugi tir železniške proge Divača-Koper sta zelo pomembna za Češko in Slovaško ter njune izvoznike, sta dejala češki minister za promet Dan Tok in državni sekretar na slovaškem ministrstvu za promet František Palko. Tok vidi tudi možnost, da bi v drugi tir investirali nekateri zasebni češki vlagatelji.

ports of napa

STA

Češka koprsko pristanišče obravnava kot zelo pomembno alternativo severnomorskim ali poljskim pristaniščem, ki jih večinoma uporablja zdaj, je v pogovoru ob robu Strateškega foruma Bled dejal Tok.

"Vemo, da naši poslovni partnerji z Bližnjega vzhoda in Azije morda dajejo prednost Kopru, zato je gradnja drugega tira pomembna ne le za pristanišče, ampak tudi za povečanje možnosti za naše izvoznike," je dejal in kot primer izpostavil češko avtomobilsko industrijo, ki bi rada Koper bolje izkoristila.

Tok je pojasnil, da Češka kot država ne bi mogla investirati v projekt gradnje drugega tira, ki je v Sloveniji ocenjen na skoraj 1,4 milijarde evrov, vidi pa v tem priložnost za nekatere zasebne češke investitorje, ki imajo, kot je dejal, dovolj denarja.

STA

"Mislim, da bi to lahko bila priložnost," je dejal Tok, ki ne ve, ali so o tem že potekali kakšni pogovori. Drugo možnost vidi v pridobivanju sredstev iz sklada predsednika Evropske komisije Jean-Clauda Junckerja in drugih evropskih sredstev.

Tok priložnosti za poglobitev sodelovanja med državama vidi tudi na področju avtocest, ki jih Češki primanjkuje, Slovenija pa ima s tem po njegovem mnenju dobre izkušnje. "Izmenjava informacij o tem bi lahko bila dobra," je dejal.

Tok si želi tudi, da bi Slovenija še tesneje sodelovala z Višegrajsko skupino, ki jo sestavljajo Češka, Slovaška, Poljska in Madžarska. "Slovenija in Češka sta mali državi, naš glas ni tako močan, zato moramo sodelovati in združiti sile," je dejal.

Projekt drugega tira je pomemben tudi za Slovaško, je v pogovoru dejal Palko. "Drugi tir bi imel zelo pozitivne učinke za Slovaško na področju prometa. Verjamem, da bi lahko Luka Koper za Slovaško predstavljala vrata v svet," je povedal.

vlaki.info

Slovaška sicer ima alternative Luki Koper, vendar je statistika, tako Palko, zelo jasna. Leta 2005 je pretovor blaga za Slovaško prek Kopra dosegel 20.000 ton, zdaj pa je pri okoli milijonu ton.

"To je zelo dober razlog, da je koprsko pristanišče prioriteta za Slovaško," je poudaril.

Politične in gospodarske odnose med Slovenijo in Slovaško ocenjuje kot zelo dobre.

Promet ni edino področje, na katerem lahko sodelujeta; priložnosti za poglobitev sodelovanja se odpirajo tudi v turizmu in na področju znanosti ter izobraževanja, je povedal.

arhiv Svet24