Slovenija

Kitajci pokupijo tretjino nemških avtomobilov

G.G.
8. 2. 2015, 09.41
Posodobljeno: 9. 8. 2017, 09.56
Deli članek:

Ena tretjina vseh avtomobilov, proizvedenih s strani nemških avtomobilskih proizvajalcev, je bila lani prodana na Kitajskem. Kot kaže v minulih dneh objavljeno poročilo revizijske družbe Ernst & Young, bo Kitajska morda že letos postala najpomembnejši trg za nemška avtomobilska podjetja, kot so BMW, Daimler in Volkswagen.

Reuters
Nemški proizvajalci so lani v EU prodali 4,66 milijona avtomobilov, na Kitajskem pa 4,44 milijona. Za letošnje leto se jim na domačem, evropskem trgu, obeta triodstotna rast, na Kitajskem pa krepitev prodaje za desetino.

Še leta 2009 je bila na Kitajskem prodana manj kot petina vseh nemških avtomobilov - natančneje 18 odstotkov. Lani je bil ta delež pri 32 odstotkih. Doslej so nemški avtomobilski proizvajalci največ avtomobilov prodali na evropskem trgu. To pa naj bi se spremenilo že v letu 2015, ko naj bi njihov najpomembnejši trg postala Kitajska.

Lani so največji trije nemški avtomobilski proizvajalci - BMW, Daimler in Volkswagen - na kitajskem trgu skupno dosegli 22,5-odstotni tržni delež, kar na letni ravni pomeni zvišanje za 0,8 odstotka. Levji delež, 18,7 odstotka, odpade na koncern Volkswagen.

Tudi hitro rastoči kitajski avtomobilski trg se sicer nekoliko ohlaja. Medtem ko je bila leta 2013 zabeležena 16-odstotna rast, se je lani število prodanih avtomobilov povečalo za 10 odstotkov.

"Nemški proizvajalci so bili zgodaj prisotni na Kitajskem in so čas izkoristili za povečanje ugleda," je pojasnil strokovnjak Ernst & Young Peter Fuss. S tem se jim tudi za prihodnja leta odpirajo še velike priložnosti. "Z višanjem standarda se na Kitajskem krepi statusno ozaveščeni srednji sloj, ki si lahko in si tudi bo privoščil stvari. K temu sodijo tudi avtomobili, proizvedeni v Nemčiji," je dejal Fuss.