Slovenija

Dobički od oglaševanja tobaka za podjetja veliko višji od kazni

STA / T.C.
20. 12. 2014, 15.17
Posodobljeno: 9. 8. 2017, 09.56
Deli članek:

Inšpektorji so po podatkih tržne inšpekcije med oktobrom 2010 in septembrom 2013 izdali 58 pravnomočnih odločb zaradi nezakonitega oglaševanja tobaka. Promocija tobačnih izdelkov je neposredno povezana s stopnjo kajenja med mladimi, ki so glavni cilj oglasov te industrije. Najhujši kršitelj nezakonitega oglaševanja je Petrol.

WebTimeMachine

Sistematično kršenje zakonov si podjetja, tudi zaradi želje po čim boljši podobi v javnosti, pri poslovanju težko privoščijo. A včasih je možnost visokih zaslužkov prevelika skušnjava.

Naša zakonodaja strogo omejuje oglaševanje tobaka, vendar pa so dobički veliko višji od kazni.

Skrb vzbujajoče je dejstvo, da sta oglaševanje in promocija tobačnih izdelkov po ugotovitvah nacionalnega inštituta za javno zdravje neposredno povezana s stopnjo kajenja med mladimi. Oglaševanje jim namreč ustvarja občutek, da tobak ni tako nevarna zadeva, kot trdijo strokovnjaki. Kar 70 odstotkov vseh kadilcev v Evropski uniji namreč začne kaditi pred 18. letom starosti, poroča Dnevnik.

Trgovine, trafike, bencinski servisi lahko oglašujejo le logotipe izdelkov, pa še to le na izveskih v določeni velikosti in na tako imenovanih pripomočkih za kajenje (pepelniki, vžigalniki). Prepovedano pa je vsakršno napeljevanje k nakupu tobaka, na primer s posebnim izpostavljanjem tobačnih izdelkov ali celo brezplačnim deljenjem promocijskih škatlic cigaret.

Čeprav bi moral biti Petrol kot (delno) državno podjetje drugim za zgled, je najhujši kršitelj na področju oglaševanja tobačnih izdelkov. Na svojih bencinskih črpalkah stranke nezakonito vabi k nakupu cigaret, zaradi česar so ga v zadnjih štirih letih že več kot stokrat kaznovali tržni inšpektorji.

Zakon sicer predpisuje kazen 2000 evrov za vsak primer nezakonitega oglaševanja tobaka.

Zaradi teh kršitev je plačal tudi 119.000 evrov kazni, med oktobrom lani in septembrom letos mu je bilo izdanih nadaljnjih 61 pravnomočnih odločb.

A Petrol ni edini, ki nezakonito oglašuje tobačne izdelke. To počnejo tudi Tobačna 3Dva, OMV Slovenija, Delo Prodaja, Mercator, Tuš, Spar, navaja Dnevnik.