Slovenija

Nevarna cesta Zdole

R. Žnidar
10. 12. 2014, 18.51
Posodobljeno: 9. 8. 2017, 09.56
Deli članek:

Zdolčane skrbi odsek ceste v naselju, ki je že dolgo nevarna za promet, posebej problematična pa sta letošnja usada, ki sta jo še dodatno poškodovala. Država se je lotila sanacije, a del lokalne politike skrbijo težki tovornjaki, ki da povzročajo še dodatne poškodbe. Dnevno se po cesti v šolo vozi približno 50 otrok.

SMC Krško, M.L., arhiv DL

Pred časom smo poročali o protestu krajanov Zdol pri Krškem, ki so pred občino protestirali zaradi nevarnega odseka regionalne ceste Krško–Zdole–Zgornja Pohanca, na kateri sta posebej pereča dva velika plazova iz krške smeri. Gre za državno cesto, na katero je po besedah krškega župana Mirana Stanka dolgo opozarjala tudi občina, a denarja za njeno popravilo ni bilo. Protest in številna opozorila pa so očitno zalegli, saj je država le našla denar za sanacijo, ki bo na enem delu predvidoma končana do konca tega leta.

SMC Krško, M.L., arhiv DL

Z direkcije za ceste (DRSC) so namreč sporočili, da pogodbeni izvajalec trenutno postavlja kamnito betonske zložbe v dolžini 40 metrov in višini štirih metrov. V prvi fazi je izvajalec, kot pojasnjujejo na direkciji, izvedel odkop leve brežine in vozišče pomaknil na zdravo lapornato podlago. Po končani izgradnji zložbe bodo obnovili še vozišče, ob levem robu pa zgradili odvodni jarek. Pri umestitvi zložbe v prostor so upoštevali tudi bodočo rekonstrukcijo, za katero je že izdelan projekt. Za sanacijo plazu je bila 1. decembra objavljena odločitev o oddaji javnega naročila, po njeni pravnomočnosti bo podpisana tudi pogodba z izvajalcem.

Na uredništvu pa so se s fotografijo oglasili člani krškega odbora Stranke Mira Cerarja (SMC), ki so si rekonstrukcijo ogledali in v pismu med drugim zapisali: »Sanacijska dela res že potekajo, toda ob ogledu nismo mogli spregledati izvajalca del, ki je z nekaj 10 ton težkim tovornjakom prevažal tovor na tistem delu ceste, ki je najbolj udorna. Sprašujemo se, ali ni mogoče odpadnega materiala prevažati po drugih cestah in kdo je odgovoren za trenutno še slabše stanje na cesti.«

SMC Krško, M.L., arhiv DL

Na DRSC odgovarjajo, da njihov pogodbeni izvajalec ob gradnji uporablja le dvoosna tovorna vozila, katerih skupna teža ne presega 20 ton, medtem ko je polno vozilo za pobiranje komunalnih odpadkov težko 20, poln avtobus pa okoli 18 ton. Dodajmo, da na tem delu vozi tudi šolski avtobus.

Po podatkih izvajalca so na omenjeni cesti v času, ko je bila fotografija posneta, gradbeni material prevažali s triosnimi vozili, a tega ni počel pogodbeni izvajalec del na cesti.