Slovenija

Delnice Alibabe dan IPO sklenile 38 odstotkov nad izhodiščem

STA
20. 9. 2014, 08.53
Posodobljeno: 9. 8. 2017, 09.55
Deli članek:

Delnice kitajske spletne trgovine Alibaba so prvi dan trgovanja na newyorški borzi sklenile pri 93,89 dolarja, kar je 38 odstotkov več od izklicne cene uvodne javne prodaje (IPO). Povpraševanje po delnicah je bilo veliko, po izklicni ceni so jih lahko kupili le nekateri institucionalni vlagatelji.

Reuters

Facebook je leta 2012 zbral 16 milijard dolarjev, Kitajska kmetijska banka pa je leta 2010 zbrala 22,1 milijarde dolarjev.

Navadni smrtniki so morali počakati na odprtje borze in delnice s simbolom BABA so se skoraj nemudoma podražile na 92,70 dolarja, nato se skozi dan približale ceni 100 dolarjev, na koncu pa se umirile 38 odstotkov nad izhodiščem.

Čez dan je lastnika zamenjalo 271 milijona delnic Alibabe, medtem ko jih je podjetje dalo v prodajo za 320,1 milijona. Po številu prodanih delnic Alibaba zaostaja za IPO General Motorsa in Facebooka, vendar pa je z 21,8 milijardami dolarjev postala največji tehnološki IPO v zgodovini.

Če uvodni investitorji, ki so organizirali prodajo, uresničijo svoje opcije za 48 milijonov delnic, pa bo IPO vreden 25 milijard dolarjev in bo potem največji sploh.

Glede na končno ceno delnice v petek je tržna vrednost Alibabe zdaj 231,44 milijarde dolarjev. Največja ameriška spletna trgovina Amazon je za primerjavo vredna 170 milijard, eBay pa 67 milijard.

Zanimanje za delnice je bilo veliko, ker ponujajo dostop do rastočega kitajskega srednjega razreda preko podjetja, ki obvlada 80 odstotkov spletne trgovine v državi in ima 279 milijonov aktivnih kupcev, ki stran obiščejo vsaj enkrat na mesec preko prenosnih računalnikov ali pametnih telefonov.

Ustanovitelj podjetja Jack Ma je ob začetku prodaje navdušeno trdil, da bo Alibaba čez 15 let ob boku podjetij kot so IBM, Microsoft in Wal-Mart, ki so spremenila svet.

Prihodek Alibabe je v četrtletju, ki se je končalo junija, v primerjavi z enakim obdobjem lani poskočil za 46 odstotkov na 2,54 milijarde, dobiček pa za 60 odstotkov na 1,2 milijarde dolarjev. V zadnjem poslovnem letu, ki se konča z 31. marcem, pa je podjetje zaslužilo 3,7 milijarde dolarjev dobička. Spletna prodaja se bo prihodnje leto v primerjavi z letom 2011 potrojila.