Slovenija

Pošta lani zaradi slabitev s 16,3 milijona evrov izgube

STA/M.J.
7. 3. 2014, 15.52
Posodobljeno: 9. 8. 2017, 09.53
Deli članek:

Pošta Slovenije je lani zaradi slabitev naložbe v NKBM in Poštno banko Slovenije po nerevidiranih podatkih zaključila s 16,3 milijona evrov izgube, kljub gospodarski krizi in zaostrenim tržnim razmeram pa je beležila 2,2 milijona evrov dobička iz poslovanja, so po današnji seji nadzornikov, ki so se seznanili z rezultati, sporočili iz podjetja.

Pošta.si (simbolna fotografija)

Brez omenjenih slabitev, ki nista bili predvideni in znašata 3,4 milijona evrov za NKBM in 17,1 milijona evrov za PBS, bi Pošta Slovenije v lanskem letu dosegla pozitivni poslovni izid pred davkom iz dobička v višini 4,2 milijona evrov. Kot so ob tem še pojasnili v družbi, za letos slabitev ne predvidevajo več.

Lani so sicer opravili 973.527 storitev, kar je šest odstotkov manj kot v letu 2012. Prav tako so za šest odstotkov upadli poslovni prihodki, kar je posledica liberalizacije oziroma oddaje prek izvajalcev zamenljivih storitev, racionalizacije poslovanja velikih strank, oddaje prek konsolidatorjev, prehoda na e-poslovanje ter sprememb zakonodaje.

Kot so še dodali v Pošti Slovenije, so se že v preteklih letih pripravili na zaostrene razmere in njihove negativne vplive na poslovanje ter že ob koncu leta 2012 sprejeli vrsto ukrepov in jim po kazalcih poslovanja v začetku leta 2013 dodali nove, tudi varčevalne, med katerimi so predvsem zniževanje stroškov materiala in storitev, stroškov poštne mreže ter stroškov dela.

Z vsemi ukrepi, med katerimi velja izpostaviti predvsem reorganizacijo in prestrukturiranje, družba nadaljuje tudi letos. Tako je do danes v pogodbene pošte preoblikovala 41, v premične pa 24 uradov. Tudi letos in v naslednjih letih bo v pogodbene in premične pošte preoblikovala okoli 40 do 50 pošt letno. Ob tem bodo letos število zaposlenih, ki jih je bilo konec lanskega leta 6095, znižali za okoli 150, v večini primerov še na mehak način.

Letos bodo ukrepi za izboljšanje poslovanja usmerjeni predvsem v pridobivanje novih poslov, ki bi jih lahko množično opravljali na poštnih okencih, svojo prisotnost pa bo Pošta še naprej krepila na področju logističnih storitev, oskrbovalnih verig ter informacijskih storitev, ki so tudi najpomembnejši projekti strateškega razvojnega programa družbe do leta 2017.