Slovenija

Da Škofja Loka še nima obvoznice, je katastrofa

STA / S.R.
30. 10. 2013, 12.58
Posodobljeno: 9. 8. 2017, 09.52
Deli članek:

Da se razpis za obvoznico v Škofji Loki ponavlja že četrtič in da to mesto še vedno nima obvoznice, je po mnenju ministra za infrastrukturo Sama Omerzela katastrofa. "Vsi odgovorni morajo prevzeti odgovornost. Glavna cesta poteka med dvema stavbama in tovornjaki se na glavni cesti izogibajo na treh metrih širine," je izpostavil.

Minister si je situacijo v Škofji Loki ogledal in danes pred začetkom seje vlade na vprašanja novinarjev pojasnil, da je situacija v tem mestu na glavni cesti katastrofalna. Prepričan je, da morajo tako ponudniki kot tisti, ki pišejo razpise, prevzeti odgovornost, zakaj v vseh teh letih in vseh poskusih ni prišlo do podpisa pogodbe z izvajalcem.

"Močno upam, da bomo sedaj uspeli izbrati izvajalca. Bom pa podrobno spremljal, kaj se bo dogajalo, predvsem ker so zadaj evropska sredstva," je izpostavil minister, ki pravi, da bo "terjal odgovornost in pregled profesionalnosti vseh vpletenih".

Na Direkciji RS za ceste so pred dnevi pojasnili, da se bojijo nove pritožbe in da pogodba z izvajalcem ne bo podpisana do konca leta ter bodo tako evropskega sredstva za dokončanje ceste izgubljena. Direktor DRSC Gregor Ficko je ob tem zavrnil očitke, da DRSC pri svoji odločitvi zavlačuje ali taktizira.

Med petimi ponudniki so se posebej osredotočili na dve najcenejši ponudbi in na koncu izbrali 22,2 milijona evrov vredno ponudbo Gorenjske gradbene družbe s partnerjema OHL ŽS in Iskra Sistemi.

Ficko naj bi sicer izjavil, naj se Škofjeločani zaradi sage pri gradnji obvoznice, ki traja že 40 let, obrnejo na državo. "Ficko je del države in odgovoren za te ceste, verjetno jih je pozval naj se obrnejo na njega," je izjavo komentiral Omerzel.

Od dveh neizbranih ponudnikov je DRSC sicer že prejel zahtevo za vpogled v dokumentacijo in Ficko pričakuje, da bo tako kot v preteklosti, tudi na tokratni izbor prispela kakšna pritožba. Če ji bo državna revizijska komisija ugodila, bi to pomenilo, da pogodba z izvajalcem ne bi mogla biti podpisana do konca leta.

To pa je po Fickovem mnenju skrajen rok za podpis pogodbe, da bi bila obvoznica končana do konca leta 2015 in bi Slovenija za 43 milijonov evrov vreden projekt dobila evropska sredstva. Rok za izvedbo del je namreč 20 mesecev, gradnja predora in premostitvenih objektov pa zahtevata tudi pripravo pred samo gradnjo.

Samo iskanje izvajalca del za nadaljevanje gradnje druge in tretje etape obvoznice se po stečaju Primorja vleče že 14 mesecev. Po večkrat ponovljenih razpisih so na DRSC zaznali sum kaznivih dejanj ter zadevo predali Nacionalnemu preiskovalnemu uradu in Komisiji za preprečevanje korupcije.

Na razpis se prijavljajo tudi podjetja z le enim zaposlenim, ker želijo z zahtevnim projektom pridobiti reference za naprej. Pri tem je problem v zakonu o javnih naročilih, ki dopušča take manipulacije, meni Ficko.