Slovenija

Potrošniki imamo pomoč sedaj kar na mobilniku

Zveza Potrošnikov Slovenije
22. 8. 2013, 10.20
Posodobljeno: 9. 8. 2017, 09.52
Deli članek:

Ste v trgovini in nujno potrebujete informacijo o tem, katera cena velja – tista na polici ali tista na blagajni? Ali pa ste si premislili in določenega izdelka ne želite več, trgovec pa vam ni pripravljen vrniti kupnine?

ZPS, ThinkStock
Potrošniki pogosto kličejo kar iz trgovine.

Informacijo, kakšne so vaše pravice, potrebujete takoj. Na vse to in mnogo več boste potrošniki našli odgovore v brezplačni mobilni aplikaciji Potrošnikov SOS. Mobilna aplikacija Potrošnikov SOS vsebuje koristne informacije o pravicah potrošnikov pri nakupih v trgovini in nasvete, kako ravnati pri uveljavljanju pravic. Brezplačno mobilno aplikacijo je pripravil Evropski potrošniški center z namenom, da na enostaven način predstavi, kakšne so pravice potrošnika, ki kupuje v trgovini. »Aplikacijo smo razvili v želji potrošnikom ponuditi informacijo o njihovih pravicah takrat in tam, kjer jo potrebujejo. Pogosto se na nas obrnejo potrošniki, ki kličejo neposredno iz trgovine, v kateri so naleteli na težavo. Takojšnja pomoč pa je še toliko bolj pomembna pri nakupih v tujini, ko naknadno vračanje v trgovino ni preprosto oziroma je povezano v visokimi stroški,« je izpostavila Jana Huč Uršič, vodja Evropskega potrošniškega centra, in dodala, »aplikacija bo pomagala vsem slovenskim potrošnikom tako pri uveljavljanju njihovih pravic v Sloveniji kot v drugih državah EU, saj pravice niso vedno povsem identične.« V Evropskem potrošniškem centru (EPC) pa so pripravili aplikacijo tudi v angleškem jeziku, da bo v pomoč tujim potrošnikom pri uveljavljanju pravic v slovenskih trgovinah. Ta verzija bo zaživela v prihodnjih dneh.

Pri razvoju aplikacije so pomislili tudi na tiste, ki slabše vidijo ali sploh ne vidijo. Zato so to mobilno storitev opremili še z zvočnim zapisom vsebine in jo na ta način približali slepim in slabovidnim. »Informacijska tehnologija skorajda dnevno prinaša vrsto novosti, ki tistim, ki imamo okvare vida, lahko olajšajo nujne vsakdanje opravke. Aplikacije, kot je Potrošnikov SOS, nam namreč omogočajo bolj neodvisno življenje, kar je za številne slepe in slabovidne ključnega pomena,« je izpostavil Tomaž Wraber, predsednik Zveze društev slepih in slabovidnih Slovenije in dodal: »Želimo si le, da bi bila tehnologija tudi sicer bolj prijazna našim članom.« Prilagoditev aplikacije za slepe in slabovidne je sofinanciral Urad vlade RS za komuniciranje v okviru evropskega leta državljanov. Načrtujejo tudi video, ki bo izbrane pravice približal gluhim in naglušnim. Tako za slepe in slabovidne kot gluhe in naglušne pa bodo organizirali tudi delavnice s praktičnim prikazom namestitve in delovanja brezplačne aplikacije.

ZPS, ThinkStock