Sekcijski radar

Dars bo kmalu umiril divjanje čez Trojane

M.K.
28. 6. 2016, 11.55
Posodobljeno: 9. 8. 2017, 09.59
Deli članek:

Po dobrem letu zapletov in dolgotrajnih pridobivanj dovoljenj, bo sistem sekcijske meritve hitrosti čez petkilometrski cestni odsek Torjane do konca julija vendarle začel obratovati, napoveduje Dars. To pomeni, da bo policija lahko stopila na prste prehitrim voznikom.

STA
Dars se je za takšen sistem merjenja hitrosti odločil, ker želi poskrbeti za umiritev hitrosti na avtocestah in spoštovanje predpisanih omejitev.

Že konec lanskega poletja so na Trojanah postavili posebne radarje, ki merijo povprečno hitrost na petkilometrskem odseku. Po več mesecih testiranj pa naj bi do konca letošnjega julija sistem meritev hitrosti zdaj vendarle začel obratovati.

Namen tega sistema je umiriti hitrost skozi ta precej nevarni odsek trojanskih predorov, prve napovedi tega sistema pa so se začele že junija lani. Vse skupaj pa se je zapletlo pri pridobivanju ustreznih dovoljenj pri uradu za meroslovje.

Končno pripravili dovoljenja

Iz podjetja 3M so Dars obvestili, da na podlagi zadnjih pogovorov s predstavniki urada za meroslovje v razmeroma kratkem času pričakujejo pisno uradno odobritev s strani urada, tako da bi sistem meritev povprečnih hitrosti na odseku avtoceste prek Trojan lahko začel polno delovati predvidoma najpozneje do konca julija, piše Žurnal24

Za ta odsek so se odločili, ker je bil doslej že večkrat prizorišče hudih prometnih nesreč, kar 57 odstotkov vseh voznikov pa po dosedanjih meritvah prekorači hitrost, ki je sicer omejena na 100 kilometrov na uro.
Kot so pojasnili na Darsu, pa so analize tega odseka pokazale, da je kar tri petine voznikov vozilo hitreje, najvišja izmerjena hitrost pa je bila kar 218 km/h.

To pa pomeni, da bo na osnovi meritev policija prehitre voznike vendarle lahko začela kaznovati. Nekaj podrobnosti v zvezi z upravljanjem sistema mora Dars s policijo še dogovoriti, kot poroča Žurnal24, pa bo sistem v veljavi neprekinjeno šest mesecev od dneva začetka polnega delovanja.

Ob tem poudarjajo, da je namen projekta predvsem izboljšanje prometne varnosti, ob upoštevanju predpisov pa pričakujejo, da bo ta na tem odseku bistveno izboljšana.

Kako deluje radar?

Sistem bo meril zgolj tiste voznike, ki se vozijo iz Maribora proti Ljubljani, prednost pa je, da lahko zazna oziroma izmeri vsa vozila, ki so v določenem trenutku na tem odseku. Prva kamera na portalu pred predorom Trojane zabeleži registrsko številko vozila in nato še druga, nameščena na portalu po izvozu iz predora Podmilj. Kameri nato pošljeta registrsko številko v pristojni nadzorni center.

Izračuna se povprečna hitrost vozila in če je ugotovljena prekoračitev hitrosti, kamera posreduje v center tudi fotografijo vozila. Dars poudarja, da se fotografija posreduje v nadzorni center oziroma na poseben strežnik policije le, če je bila zaznana prekoračitev hitrosti.