Kultura

Ko želite piko na i, greste v Cankarjev dom

Lara Jelen
13. 3. 2016, 21.07
Posodobljeno: 9. 8. 2017, 09.59
Deli članek:

Ko govorimo o kongresnem turizmu, ne moremo mimo Cankarjevega doma, ki je največji kongresni organizator v Sloveniji. V svoji 36-letni zgodovini so v njem nanizali množico nadvse uspešnih sodelovanj s številnimi ustanovami, združenji in podjetji. Če kdo, potem oni prav gotovo vedo, kako se stvarem streže. O njihovem delovanju smo spregovorili z Bredo Pečovnik, direktorico kongresno-komercialnega programa in pomočnico generalnega direktorja Cankarjevega doma.

Cankarjev dom
Breda Pečovnik, direktorica kongresno-komercialnega programa Cankarjevega doma

Zakaj menite, da je pomembno, da smo Slovenci konkurenčni pri organizaciji kongresov? 

Zato, da pokažemo svetu, da tudi v majhni državi, kot je Slovenija, zmoremo organizirati najrazličnejše kongrese in smo primerljivi z drugimi profesionalnimi kongresnimi organizatorji (PCO) na globalnem svetovnem trgu. S pridobljenimi in realiziranimi kongresi je s finančno-gospodarskega vidika Slovenija s svojim posrednim in neposrednim trgom kongresnih aktivnosti finančno obogatena. Posredno si prizadevamo za razvoj turističnega gospodarstva, vsem zainteresiranim organizatorjem številnih najrazličnejših dogodkov omogočimo njihovo izvajanje, s prirejanjem mednarodnih kongresov, konferenc in simpozijev pa hkrati omogočamo razvoj različnih znanstvenih disciplin. Predvsem se poveča prepoznavnost države, naroda in strokovne javnosti.

Cankarjev dom zagotavlja popolno organizacijo kongresa ali drugega dogodka. 

Kako se je razvijala kongresna dejavnost v Cankarjevem domu? 

Cankarjev dom je še vedno največji kongresni organizator v Sloveniji. Kongresno-prireditvena dejavnost Cankarjevega doma deluje že od samega začetka in je v svoji 36-letni zgodovini sodelovala s številnimi ustanovami, združenji in podjetji, ki ji zaupajo organizacijo in izvedbo najrazličnejših dogodkov. Naročnik prireditve v partnerski odnos vnese vsebino dogodka, kongresno-prireditvena dejavnost CD pa s svojim znanjem, usposobljenostjo in izkušnjami poskrbi za organizacijo in izvedbo prireditve do najdrobnejše pike na i. O njenih izkušnjah govori podatek, da na leto uresniči več kot 200 prireditev in v okviru teh več kot 1000 manjših dogodkov, večino v prostorih Cankarjevega doma, ki se ponaša z vrsto prestižnih dvoran različnih velikosti, zmogljivosti in namembnosti, sicer pa tudi drugod po Sloveniji in tujini.

Kdo je vaše ciljno občinstvo? 

Težko ga je opredeliti. Vsak gost je za nas najpomembnejši. Vsi kongresni gostje so naše ciljno občinstvo in z njimi tudi njihova pričakovanja, ki so običajno zelo visoka – zavedati se moramo, da so to po navadi raziskovalci, znanstveniki, nosilci nekega področja, ki za svoje delo prejemajo pripadajočo pozornost. Seveda je tukaj še njihov motiv, v neko mesto so prišli z namenom dela oziroma navezave stikov, kar je popolnoma drugače kot pri počitnikarjih. In seveda – na destinaciji bo, gospodarsko gledano, njihov učinek večji, saj več porabijo. Medicinskih srečanj je res precej več kot drugih, saj smo očitno za velike korporacije premajhni, naša vloga v tem delu Evrope pa ni tako odločujoča.

Kakšen delež storitev in prihodkov za vas pomenijo kongresne dejavnosti? 

Kongresno-komercialna dejavnost zavzema v programski shemi CD 30 odstotkov vseh razpoložljivih dvoranskih zmogljivosti, kot je to definirano v strategiji in ustanovitvenem aktu CD. Dejavnost CD na trgu je v nasprotju z večino drugih javnih zavodov in društev povsem tržna. Tržne dejavnosti CD država ne sofinancira. Poslanstvo kongresno-komercialne dejavnosti CD na trgu je večplastno.

Kaj opažate kot največji izziv kongresnega turizma pri nas? 

Največji izziv je, da bi Ljubljano postavili med prvih 10 zanimivih prizorišč za organizacijo kongresov v Evropi, na letni ravni pa si želimo, da bi za Slovenijo pridobili 20 kongresov s 1000 ali več udeleženci.

Kot največji kongresni prireditelj v Sloveniji gotovo zelo dobro veste, kaj je potrebno za kvalitetno organizacijo in pripravo kongresov?

Cankarjev dom zagotavlja popolno organizacijo kongresa ali drugega dogodka od začetne zamisli do končne izvedbe v vseh podrobnostih ali pa le posamezne storitve, kot so vse od najema prostorov in dvoran različnih velikosti in namembnosti do finančnega svetovanja in/ali vodenja prireditve. Ker je Cankarjev dom kongresni center, se od drugih prizorišč, v katerih dvorane le dopolnjujejo osnovno ponudbo, razlikuje po primarni usmerjenosti h kakovostni in strokovni izvedbi kongresov in drugih dogodkov. Kongresno-prireditvena dejavnost CD pa s svojim znanjem, usposobljenostjo in izkušnjami poskrbi za organizacijo in izvedbo prireditve do najdrobnejše pike na i.

 V petih letih je Cankarjev dom v Ljubljano pripeljal 50 mednarodnih dogodkov v povprečju s 450 udeleženci.

Koliko ljudi stoji za organizacijo tako velikih dogodkov?

Za vsakim dogodkom stoji 145 oseb, delavcev, zaposlenih v Cankarjevem domu. Lastna tehnična ekipa je zagotovo tudi ena izmed prednosti pred drugimi prizorišči. Za vsak dogodek, ki ga pridobimo, je treba vložiti veliko truda, zato smo ponosni na vsakega pridobljenega, od najmanjšega z 10 (skupščine in sestanki) do največjih s 1500 in več udeleženci. Predvsem so nam pomembne osebe, ki te dogodke pripeljejo v Cankarjev dom, in ponosni smo nanje.

Kateri kongresi, ki ste jih gostili do zdaj, so vam ostali najbolj v spominu in zakaj?

Vsak kongres posebej mi vedno ostane v spominu. Vsi pa si želimo velike kongrese, seveda takšne, ki jih Slovenija premore zaradi svoje infrastrukture. Vedno si želimo kongrese z okoli 1500 udeleženci. Za Slovenijo so to veliki dogodki predvsem z gospodarsko-finančnega stališča. Če pogledamo samo z vidika namestitev, je tukaj 1500 gostov, ki zapolnijo vse hotelske zmogljivosti recimo v Ljubljani štiri dni, se pravi 1500 x 4 = 6000 nočitev. To so gostje, ki porabijo trikrat več kot navadni turisti. Omeniti moramo še neposredne finančne vidike kongresa. V petih letih je denimo Cankarjev dom v Ljubljano pripeljal 50 mednarodnih dogodkov v povprečju s 450 udeleženci in vsak udeleženec je tukaj prenočil do štirikrat, kar pomeni vsaj 90.000 nočitev.

Jasno in več kot očitno je, da si prizadevate za perfekcionizem. Pa vendar je verjetno nemogoče, da pri organizaciji tako številčnih kongresov ne bi prišlo do manjših težav. Ste se že kdaj srečali s kakšno in kako ste jo rešili?

Perfekcionizem je v kongresni organizaciji pravilo. Kot profesionalni kongresni organizator pri organizaciji kongresa ali dogodka napak ne smemo dopustiti. Tako kot na razgovoru za službo, ko drugič ne moreš več popraviti prvega vtisa, najmanj z napakami; naročniki se ne vrnejo več. Kakšen kozmetični popravek je mogoč in več kot to si ne dopuščamo.

Kako vam uspeva ohranjati tako kakovostne storitve?

Neprecenljive izkušnje, pridobljene z dolgoletnim in raznovrstnim delovanjem, enakovredno dopolnjujejo visoka strokovnost, ki jo nenehno dograjujemo z izobraževanjem in izpopolnjevanjem znanja, svetovne poslovne povezave, stoodstotna zanesljivost, uporaba najsodobnejše tehnološke opremljenosti, podpora najsodobnejšega računalniško-informacijskega sistema, iskanje vedno novih idej in ne nazadnje zgleden odnos do naročnika oziroma partnerja.

Kaj pa konkurenca?

Če je zdrava, smo je veseli, ker smo samo tako vsi boljši. Ni pa nas strah povedati, da se srečujemo predvsem z »dampinško« in poslovno nekorektno konkurenco. Cankarjev dom je namreč v Sloveniji edinstven po številu in kakovosti prireditev, ki smo jih pridobili s trdim in garaškim delom vseh zaposlenih. In če gledamo z vidika konkurence, se je gotovo bolj preprosto informirati o dogodkih, ki potekajo v CD, kot pa iskati nove priložnosti, vendar mislim, da bi morali spodbujati prav to. Trg še zdaleč ni pokrit.

Kako se vi kot ženska znajdete v svetu kongresnega turizma?

Ženske smo v kongresni industriji v večini. Morda je vzrok preprost, saj smo že po svojem ustroju pozorne na vsako podrobnost, znamo usklajevati na tisoče drobnih opravil, ki so potrebna za učinkovito celoto – uspešno srečanje, lažje zaznavamo odtenke v vedenju naročnikov in pri odločitvah tudi večkrat prisluhnemo intuiciji, ki je izjemno dragocena. Verjamem, da lahko našteto prenesem tudi nase. Moški prinašajo v naš posel drugačno energijo in ravno zmes obeh je tista učinkovita formula, ki zagotavlja uspeh.

Vaša vizija za naprej?

Trdo delo nas bo čakalo tudi v prihodnje, ne bomo si dovolili, da bi zaspali. S prijazno odločnostjo bomo stopali korak za korakom naprej, v upanju, da se nam bo vložek obrestoval, in iskali nove možnosti. Ponudbo bomo dopolnili z idejami novih tržnih niš za evropski in svetovni trg v sodelovanju s strokovnimi združenji in slovenskimi ambasadorji znanosti v njih. Da zadržimo status največjega organizatorja kongresov, da smo najboljši. Gledano z zgodovine kongresne industrije v Sloveniji, je Cankarjev dom prizorišče največjih kongresov v državi in trudili se bomo, da bo tako ostalo tudi vnaprej.