Kultura

Pedro Almodovar praznuje 65 let

STA/G.G.
24. 9. 2014, 08.54
Posodobljeno: 9. 8. 2017, 09.55
Deli članek:

Španski filmski režiser in scenarist Pedro Almodovar danes obeležuje 65. rojstni dan. Almodovar, čigar filme zaznamujejo značilna ironija, kompleksno pripovedništvo, elementi pop kulture ter socialne in tabuizirane teme, je zaslovel s filmom Labirint strasti iz leta 1982.

Reuters
Pedro Almodovar
Almodovar se je rodil leta 1949 v kraju Calzada de Calatrava v španski provinci Ciudad Real v socialno šibkejši družini s štirimi otroki. Že v otroštvu so ga starši poslali v šolo k frančiškanom in salezijancem v mesto Caceres na zahodu države, saj so želeli, da bi postal duhovnik, piše v Velikem svetovnem biografskem leksikonu.

V mesto Caceres se je kmalu preselila vsa družina, Almodovarjeva mati je tam začela prodajati svoja vina, oče pa je odprl plinsko postajo. Mesto ni imelo kina, imelo pa je teater, in ta je, kot je Almodovar izjavil v nekem intervjuju, postal njegova prava izobrazba. Versko šolo je tako zapustil in se, ko mu je bilo 16 let, preselil v Madrid, da bi študiral filmsko umetnost. Ker je takratna oblast zaprla filmsko akademijo in ta tako ni delovala, je dvanajst let delal kot uradnik, svoj prosti čas pa je posvečal študiju sedme umetnosti, pisanju proze in snemanju z 8- in 16-milimetrsko kamero.

Svoj prvenec Pepi, Luci, Bom y otras Chicas de Monton je predstavil leta 1980. Med njegove pomembnejše filme sodijo še V megli iz leta 1983, Ženske na robu živčnega zloma iz leta 1987, Zveži me! iz leta 1989, Visoke pete iz leta 1991, Kika iz leta 1993, Cvet moje skrivnosti iz leta 1995 ter Vse o moji materi iz leta 1998. Za slednjega je prejel oskarja, drugi zlati kipec pa mu je prinesel film Govori z njo iz leta 2002.

Almodovarjeve filme zaznamujejo značilna ironija, odkritost, kompleksno pripovedništvo in melodrama, v njih je pogosto moč najti tudi elemente pop kulture, popularnih skladb, veliko črnega humorja. Ob strasti, družini in identiteti so v ospredju njegovih filmov socialne teme, pogosto pa razkriva tudi ozadja tabujev, ukvarja se še z malomeščansko moralo in analizo ženske duševnosti.