Resni incidenti

Šoferji v strahu: njihovega kolega so našli ustreljenega

P.K.
18. 12. 2019, 19.07
Deli članek:

Umor poklicnega voznika iz Gorenjske, ki se je zgodil v Španiji, pri nas precej odmeva. Sploh med njegovimi stanovskimi kolegi, ki jih iz dneva v dan bolj skrbi, kakšne nevarnosti jim pretijo pri njihovem poklicu.

Facebook
David Šolaja je mladenič iz Gorenjske, voznik tovornjaka, ki so ga minuli teden v Španiji našli umorjenega.

V bližini mesta Malaga na jugu Španije so gasilci minuli teden našli truplo 20-letnega Slovenca, ki je imelo več strelnih ran.

Negibni mladenič je ležal na deset metrov visoki skalni pečini blizu avtoceste. Po prvih podatkih je bilo na njegovih prsih in trebuhu več strelnih ran. Obdukcija je pokazala, da je šlo za umor s strelnim orožjem – avtomatsko puško.

Ditzova pravi, da če se držiš svoje poti, če ne izstopaš, se nimaš česa bati. Seveda pa da se dogajajo tudi neprijetnosti. Še največkrat na parkiriščih in počivališčih. 

Spomnimo na še en zelo nesrečen dogodek brez epiloga, v katerem je bil udeležen še en slovenski tovornjakar. Gre za Boštjana Malnarja iz Kočevja, ki se potem, ko je šel poleti leta 2014 v Italijo, domov ni vrnil nikoli več. Pogrešan je torej že pet let. Neznano kam je izginil 7. julija 2014. Tisti večer je imel postanek na avtocestnem počivališču Fiano Romano v Italiji, in to samo nekaj deset kilometrov pred ciljem. Kaj se je zgodilo zatem, ko se je ustavil, ni jasno. Za njim sta ostala le zažgan tovornjak in prikolica, v kateri je prevažal generično viagro in mleko. »Spečal se je z mafijo. Pobegnil je v Italijo. Ubili so ga. Živ je, zvezan v nekem skladišču.« Takšne srhljive govorice in ugibanja so se po Kočevju in družbenih omrežjih pojavljali po izginotju možakarja iz Dolenjske, ki bi bil danes star 41 let.

Sumljivi posli

Pojdimo nazaj k aktualnemu primeru. Slovenec, umorjen v bližini španske Malage, naj bi bil David Šolaja iz okolice Bleda, ki je sicer policiji že poznan, saj so ga povezovali s kriminalno združbo, ki se je ukvarjala s tihotapljenjem mamil. Pred nekaj leti, še kot mladoletnega fanta, naj bi ga zaradi tega tudi aretirali. Ozadje njegove nasilne smrti sicer še preiskujejo, zato je tudi uradnih informacij zelo malo. Špekulira pa se, da je Gorenjec umrl v obračunu kriminalnih tolp, ki so povezane s tihotapljenjem drog.

Policija
Boštjana Malnarja, šoferja iz Kočevja, pogrešajo že pet let. Izginil je v Italiji.

Ta novica je med poklicnimi vozniki na družbenih omrežjih sprožila živahne debate. Vest jih je napeljala k razmišljanju, da morda marsikateri voznik oziroma avtoprevoznik med preostali tovor sprejme tudi kakšen dodatek – zavojček z nedovoljenimi substancami, s katerim lahko precej zasluži, pri čemer da se hitro lahko zaplete v kaj takega, kar se je zgodilo 20-letnemu Šolaji. Razpravljali pa so tudi o najbolj nevarnih točkah za šoferje po Evropi in širše, med katerimi izpostavijo Italijo, Španijo in Rusijo.

Ni tako hudo …

Sekretarka Sindikata poklicnih voznikov Slovenije, Karina Ditz, je glede slednjega – nevarnosti, ki pretijo na poklicne voznike, nekoliko bolj pomirjujoča, saj pravi, da je Evropa razmeroma varna in da šoferji tovornjakov, s katerim ima stik njihov sindikat, ne poročajo o kakšnih posebnih incidentih. Dejala je tudi, da v njihovih vrstah ne obstajajo seznami, ki bi vključevali za voznike najbolj nevarne dežele. »Saj ne razmišljaš o nesrečah in incidentih. Nekje v nas je seveda venomer prisotno zavedanje, da se ti lahko kaj zgodi, ampak temu pač ne posvečaš pozornosti. Samo greš, opraviš svojo nalogo – delovnik.«

Kaj pa šoferke

Da bi več zaslužili, ne prevažajo nedovoljenih substanc, ampak raje več vozijo (plačani so na kilometer), pri čemer morajo manipulirati s tahografom, da ta pokaže počitek, medtem ko so v resnici vozili.

»Če se držiš svoje poti, če ne izstopaš, se nimaš česa bati. Seveda se v medijih sliši marsikaj in, ja, se dogajajo tudi neprijetnosti. Še najbolj so šoferji na udaru na parkiriščih, počivališčih, kjer lahko pride do kraje goriva ali tovora v prikolici, včasih se zgodi požig tovornjaka, vlomi v kabine,« je pojasnila sogovornica in dodala, da niti od voznikov, ki vozijo na Sicilijo, ki sicer morda velja za bolj problematično območje, ne sliši, da bi kdo izmed slovenskih šoferjev tam kdaj že imel slabo izkušnjo. »Poznam tudi ženske, ki same vozijo v Rusijo; ta dežela je morda v javnosti tudi prepoznana kot problematična, s kriminalom bolj obremenjena, pa ni nobena izmed njih tam imela nobenih sitnosti,« razlaga Ditzova.

Streljanje, metanje predmetov

Vseeno pa se spomni nekaj resnejših dogodkov iz zadnjega obdobja. Omenja, da so nedavno v Nemčiji z nadvozov v promet ljudje metali kamenje in celo pralne stroje. Pred leti so prav tako v Nemčiji streljali na vozeče tovornjake, našteva sekretarka. »Take objestnosti, ki ogrožajo druge, so po mojem osebnem mnenju rezultat psihopatske narave. Verjetno gre za ljudi, ki uživajo v tuji nesreči in radi sejejo strah, ker jim to ustvarja navidezni občutek moči.«

Naša sogovornica tudi ne deli mnenja spletne javnosti, da šoferji zaradi dodatnega zaslužka radi kdaj pa kdaj tihotapijo drogo. »V vsakem poklicu so sicer taki, ki hodijo po robu. Tudi pri našem najbrž ni nič drugače, ampak bi rekla, da je to zelo redko. Težko bi voznik sam organiziral neki tak sporen prevoz. Kaj takega lažje stori avtoprevoznik. Ti kot voznik po navadi samo sedeš v kabino in odpelješ tovor. Največkrat niti ne veš, kam boš šel naslednji dan, tako da šofer bolj težko razmišlja o sprejemu nelegalne pošiljke in njeni dostavi na določen cilj. Menim, da vozniki za višji zaslužek iščejo drugačne načine, ker so res slabo plačani, plačani na prevoženi kilometer, kar je sicer nezakonito, poskušajo manipulirati s tahografom; ta jim, medtem ko oni v resnici vozijo, beleži počitek, in podobno,« še razloži sekretarka Ditzova.