Prelomnica

Novinarka na testiranju avta: "Sto odstotkov jeepa z električnim pogonom"

Urša Prosenjak
4. 2. 2023, 16.00
Deli članek:

Za volan prvega električnega jeepa v zgodovini sem kot članica žirije WWCOTY in urednica sestrskega medija Njen avto lahko sedla že nekaj tednov pred njegovim prihodom v Slovenijo. V Baloccu sem z njim odpeljala nekaj krogov po testni stezi.

arhiv Media24
Jeep Avenger

Jeep avenger predstavlja prelomnico za znamko v več pogledih. Ne le da je prvi popolnoma električni jeep in prvi, ki je zasnovan od samega začetka v Evropi, je tudi prvi Jeepov model, ki je osvojil naziv evropski avto leta. Kandidira pa tudi za naslov svetovni avto leta po izboru žensk v kategoriji družinskih avtomobilov.

Ob tej priložnosti je Jeep ekskluzivno predstavil avengerja članicam žirije. Evropske predstavnice avtomobilskih novinark smo se tako zadnje januarske dni odpravile v italijanski Balocco, kjer smo se na Stellantisovi testni stezi podrobneje seznanile z novincem.

Novi avenger je kljub električnemu pogonu stoodstotni jeep. Z dolžino nekaj centimetrov več kot štiri metre je najmanjši model znamke v zgodovini, ohranja pa značilen DNK-znamke. Z dosegom 400 kilometrov in možnostjo hitrega polnjenja je še vedno primeren za podvige v naravi in brezpotja, kjer omogoča tudi zabavno in dinamično izkušnjo vožnje.

Avenger je prvi jeep s prednjimi pogonskimi kolesi, v standardni opremi pa ima nadzor spusta in sistem Selec-Terrain, ki omogoča izbiro med sedmimi različnimi načini vožnje glede na površino. Odmik od tal je 200-milimetrski, pristopni kot meri 20 stopinj, odhodni pa 32 stopinj, kar predstavlja varno izkušnjo vožnje v vseh vremenskih razmerah in na vseh površinah.

Na asfaltni stezi je Avenger pokazal svoje spretnosti urbanega avta. Speljevanje je gladko in hitro, kot se za električni avto spodobi, lega na cesti in vodljivost sta pohvalna. Pospešek znaša po tovarniških podatkih devet sekund, kar za električen avto ni ravno presežek, vendar je v praksi še vedno sprejemljivo živahen, sploh ko se spomnimo, da je njegov glavni atribut vožnja po brezpotju. Ali slovenskih cestah.

Off - road

To je bila tudi njegova naslednja naloga. Na »off-road« stezi je dal avenger vse od sebe pri osvajanju blatnega terena in premagovanju globokih kotanj na površini. Pri tem je svoje zmogljivosti pokazal tudi sistem za nadzor oprijema na osnovi zaviranja, ki omogoča nekaj napredka, ko je eno kolo v zraku.

Pomemben del avengerjevega kompleta prednosti je tudi funkcionalen dizajn, ki omogoča 360-stopinjsko zaščito s plastičnimi oblogami na najbolj izpostavljenih točkah za preprečevanje vidnih poškodb pri trkih z zelo nizko hitrostjo. V potniški kabini ponujajo odlagalna mesta 34 litrov prostora, kar je dvakrat toliko kot v večini drugih avtomobilov, prtljažnik pa meri 355 litrov. Svoj namen ima tudi ambientalna osvetlitev, ki ni tam zgolj zaradi estetskega učinka. Horizontalna svetlobna linija čez dolžino armaturne plošče je namenjena zmanjšanju napora oči, diode ob straneh pa pri bočno parkiranem vozilu v mraku opozarjajo ostale udeležence v prometu na odprta vrata.

Med evropskimi kupci je veliko povpraševanje po novem Jeepovem modelu, do zdaj je bilo oddanih že več kot 10 tisoč naročil. Na voljo so štirje paketi opreme, Avenger, Longitude, Altitude in Summit. Prvi kupci bodo svoje avengerje dobili konec pomladi, povprečna cena v Evropi pa bo brez eko subvencij znašala od 36 tisočakov za vstopno raven opreme do 42 tisočakov za najvišjo raven opreme. S subvencijami naj bi se v nekaterih državah njegova cena spustila tudi pod 30 tisočakov.

arhiv Media24
Jeep Avenger