Avto-moto

Optimalno?

Božo Lalič / Auto Bild Slovenija
11. 3. 2013, 12.28
Posodobljeno: 11. 3. 2013, 12.43
Deli članek:

Ko se je optima pojavila na našem trgu, je malo završalo med prodajalci prestižnejših (predvsem nemških) znamk. Z razlogom.

Naš zapis začnimo z zunanjostjo, ki je posebna. Priznamo, da nam je kar godilo, ko smo opazovali obraze, ki so se obračali za biserno belo lepotico. Optima je tudi na zunaj velik avto. Od skrajne prednje do skrajne zadnje točke namerimo kar 4.845 mm. Stranska silhueta je mešanica klasične in športne limuzine. Veliki in ozki prednji žarometi s klinastim prednjim delom nakazujejo dinamičnost in pridih športnosti. Zadnje luči so ozke, zavihane globoko v oba boka ter dajejo skupaj z razgibanim oblikovanjem zadka vtis pogleda divje mačke. Nič narobe, saj boste zbujali skomine marsikomu, ki se bo vozil za vami. Testna optima je imela pnevmatike na zanimivih in lepo oblikovanih litih platiščih in ženski del uredništva je bil nad njimi navdušen. Oblikovanje je Kijinim strokovnjakom uspelo v popolnosti. Avto vzbuja čustva in tudi to danes povečuje prodajo.

Notranjost navdušuje s prostornostjo. Sedeži so bili oblečeni v usnje, s tankim pasom blaga. Le toliko, da razbije sicer precej dolgočasen vtis črnega usnja. V najvišjo opremo sodi tudi ogrevanje vseh sedežev, voznikovega pa je mogoče tudi ohlajevati. Vozniku je na voljo zajeten trikraki volan z vsemi gumbi za upravljanje naprav – telefona, tempomata in radijskega sprejemnika.

Za njim je armatura, ki pa ji ne bi podelili čiste petice, čeprav ji ničesar ne manjka. Preglednost na merilnike in velik barvni zaslon desno od volana je dobra. A zdi se nam, da bi jo morda lahko nekoliko drugače oblikovali. Dve veliki odprtini za izhod zraka sta na vsakem robu dela, kjer sta velika okrogla merilnika (za vrtljaje in hitrost). In ravno to je motilo naš občutek skladnosti. A to je le naš občutek. Sredinski del med sedežema je privzdignjen. Na njem se nahajajo kratka ročica menjalnika (v testnem vozilu avtomatskega), priključek AUX/USB, gumbi za vklop ogrevanja/hlajenja sedežev ter prikaz stopnje avtomatskega menjalnika. Nad tem so komande klimatske naprave in radijskega sprejemnika ter tik pod vrhom 3,5-palčni barvni TFT LCD-prikazovalnik z navigacijo ter s prikazom prostora za vozilom ob vzvratni vožnji.

Ves desni del je nekoliko bolj usmerjen k vozniku. Opreme je res veliko. Omenimo gretje vetrobranskega stekla, zatemnjena stekla, dnevne LED-luči s stranskima žarometoma, ki se prižigata ob zmanjšani vidljivosti in med vrtenjem volana, športno masko, športna odbijača, električno pomično streho, električno nastavljiva in zložljiva zunanja ogledala, nerjaveče okrasne notranje zaščite pragov z osvetljenim napisom Optima ter v notranjosti še hlajen sovoznikov predal, električno nastavljanje voznikovega sedeža, pametni ključ, vžig motorja s pritiskom na gumb, športne aluminijaste stopalke, usnje in še bi lahko naštevali. Morda le še priporočljiv dodatek za tako veliko vozilo – sistem za samodejno parkiranje Park assist. Na testu nas ni v celoti prepričal (skok preko robnika), a z nekaj vaje in prilagojenosti bi hitro postali prijatelji.

Svetlobe v notranjosti je tudi zaradi panoramske pomične strehe v izobilju. Moti le brezstopenjsko upravljanje strešnega okna in hkratno pomikanje tako prednjega kot zadnjega zastora. Zaradi tega ne priporočamo premikanja med vožnjo, saj odvrača pozornost voznika, razen seveda če ne želi povsem odstreti oziroma odpreti strešnega okna.

Vožnja je res neutrudljiva. Odlični McPhersonovi vzmetni nogi s stabilizatorjem in plinskim blažilnikom preprečita, da bi se neravnine s ceste neposredno prenašale na potnike. Občutek med vožnjo je, kot bi vozilo nekoliko lebdelo nad cesto. Morda to bolj dinamičnemu vozniku ne bo všeč, saj se mu bo zdelo, da ne ve, kaj se z vozilom dogaja, a potniki bodo uživali. Pet potnikov in prtljaga! Je to mogoče? Seveda je! 505-litrski, dobro obdelan prtljažnik pod velikimi vrati bo shranil vso prtljago. Optima je limuzina, zato je nekaj roba, preko katerega je kovček potrebno dvigniti. Smo pa prepričani, da se bo vedno našel kavalir, ki bo zmogel nekaj centimetrov dviga in spusta.

Za poldrugo tono težko vozilo, tj. brez potnikov in prtljage, je 1,7-litrski CRDi dizelski motor nekoliko prešibak, da bi z njim dosegali občudovanja vredne pospeške in hitrosti. S 100 kW moči (136 KM) in 320 Nm navora bo zmogel marsikaj, ne bo pa hitrostni prvak. Se pa odkupi s povprečno porabo okoli 7 litrov goriva na 100 prevoženih kilometrov. To pa tudi nekaj šteje. Prenos moči pri testni optimi je bil speljan preko avtomatskega menjalnika, ki deluje kultivirano, čeprav se kakšnemu občasnemu cukanju ni moč izogniti. Vsekakor pa bi ga v stilu motorja ocenili za nekoliko lenega.

Naša ocena je res stroga, saj smo pričakovali več dinamike. Ko pa premisliš in se vprašaš, komu naj bi bila tako opremljena in motorizirana optima namenjena, ugotoviš, da je zadeva narejena "optimalno". Veliko prostora, opreme in varčen motor. Avto za razvajanje in to ne samo ob koncu tedna. Optimalno!

KIA Optima 1.7 CRDi
Mere (dolžina/širina/višina) 4.845/1.830/1.455 mm
Medosna razdalja 2.795 mm
Motor 1685 cm3
Menjalnik 6-stopenjski, avtomatski
Moč 100 kW (136 KM) pri 4.000 vrt./min
Navor 320 Nm pri 2.000~2.500 vrt./min
Poraba/CO2 4,9/6,0/7,9 l*/158 g/km
Končna hitrost          

197 km/h

Pospešek 0–100 km/h

11,6 s

Prtljažnik

505 l

Cena

21.990,00 € /31.990 € (akcija/testni)

* izvenmestna/kombinirana/mestna