Euroservis

Pri zavorah NIKAR ne varčujte!

Promocijsko gradivo
13. 6. 2016, 10.51
Posodobljeno: 9. 8. 2017, 09.59
Deli članek:

Nenapisano pravilo velja, da mora imeti avto odlične gume, brisalce in zavore. Zato nikar ne varčujte, ko gre za slednje.

Zavore igrajo nadvse pomembno vlogo!
Ko govorimo o avtomobilskih zavorah velja poudariti, da so zelo pomembne za varnost vožnje. Zato je pregled njihovega delovanja zelo pomemben. Prav tako pa je pomembna tudi menjava zavornih oblog. Zato pri tem ne varčujte, ampak vašemu jeklenemu konjičku privoščite najbolje.
To strokovno in z garancijo namreč uredijo na EUROSERVISIH po vsej Sloveniji.

Kakšne zavore uporabljajo vozila?
Vozila uporabljajo predvsem dve vrsti zavor: kolutne in bobnaste. Kolutne zavore so učinkovitejše in se uporabljajo na novejših avtomobilih. Poleg tega skoraj vse sodobne avtomobilske zavore uporabljajo dvokrožni zavorni sistem. To pomeni, da eden od zavornih krogov deluje samo za dve kolesi, tako da v primeru, da ta krog odpove, drugi kolesni zavori še naprej delujeta povsem normalno. Deli zavor obsegajo zavorne obloge, zavorne čeljusti, zavorne cevi, zavorne kolute, zavorne bobne, zavorna sedla, zavornjake in zavorne valje.

ABS za dodatno varnost
Precej bolj učinkovito zaviranje predstavlja t.i. ABS (Anti-Lock Braking System) sistem, s katerim so od leta 2004 opremljen vsi osebni avtomobili. Vozila brez sistema ABS lahko ob nenadnem močnem zaviranju na spolzkem cestišču začnejo drseti ali se celo zavrtijo. Kolesa zaradi močnega zaviranja zablokirajo in upravljanje z volanom postane nemogoče. Da bi se temu izognili, je treba izmenoma pritiskati in popuščati zavorni pedal. Takšnemu zaviranju pravimo tudi zaporedno zaviranje. V kritičnih situacijah pogosto ni dovolj časa za tak način zaviranja. Zato je treba večkrat zaviti k mehaniku na preventivni pregled zavor. Na EUROSERVISIH po Sloveniji vam bodo to pregledali, hitro in učinkovito. 

Zato pri vozilih, opremljenih s sistemom ABS, računalnik nadzoruje vrtenje koles in ob premočnem zaviranju samodejno izvede serijo pritiskov in popuščanj na zavore. Tako kolesa ne blokirajo, s tem vozilo ne drsi, volan pa ostane dovolj odziven, da lahko voznik varno zavije in ustavi.


Ali ste vedeli, da se učinkovitost zavor manjša?
Kakor vsi sestavni deli, se tudi učinkovitost zavor sčasoma zmanjša. Ker pa se to dogaja postopoma, večina ljudi razlike sploh ne občuti. Novi avtomobili so vedno močnejši in zato navedeno slabšanje zavor postaja bolj in bolj nevarno. Vzemite si trenutek in razmislite, če ste opazili kaj od spodaj navedenega:
- Če pri pritisku zavore slišite hrup ali šumenje, potem so verjetno zavorne obloge že precej obrabljene in jih je treba zamenjati, morda so tudi že poškodovale zavorne kolute.
- Če vas pri zaviranju vleče na eno stran, to običajno pomeni, da se je zalepil ali zagozdil kakšen mehanski ali hidravlični sestavni del.
- Če zavorni pedal občutite, kot bi bil iz gobe, je v hidravličnem sistemu zaradi puščanja tekočine morda zrak.
- Če se trese, imate morda deformiran zavorni kolut ali boben.

Kadar se vam dogajajo omenjene zadeve, morate nujno peljati vaše vozilo na servisni pregled.
Na Euroservisih vam bodo strokovnjaki pregledali zavore in odpravili napake.

Po vzdrževalnih delih na zavorah ali zamenjavi delov le-teh je treba zavore uteči, saj je lahko na začetku zaviralna zmogljivost slabša kot navadno. Prvih 500 kilometrov po vzdrževalnih delih se je treba izogibati nepotrebnega močnega zaviranja.