vesolje

Astronomi odkrili radijske valove, ki prihajajo iz bližnjega ozvezdja

B.K.
18. 12. 2020, 09.54
Posodobljeno: 18. 12. 2020, 17.55

Teleskop Parkes v Avstraliji je odkril potencialne radijske valove.

ESO
Ilustracija planeta Tau Boötis Ab in njegove primarne zvezde.

Astronomi, ki iščejo znake izvenzemeljskega življenja, preiskujejo zanimivo emisijo radijskih valov, ki naj bi prihajala z območja 50 svetlobnih let oddaljene zvezde, proočajo tuji mediji.

Odkritje radiskih valov sicer še ni dokončno, astronomi morajo namreč opraviti dodatna opazovanja. A če bi se najdba izkazala za resnično, bi to bil prvi primer zaznanih radijskih valov, ki prihajajo s planeta, ki ne leži v našem osončju.

Študijo je objavila ekipa astronomov iz ameriške univerze Cornell ter francoskih univerz Lettres ter  d'Orléans, emisijo domnevnih radijskih valov pa je zabeležil velik teleskop Parkes, ki stoji v avstralski zvezni državi Novi Južni Wales.

Odkritje ni dokončno in kaj lahko se izkaže, da je veliki radijski teleskop zaznal radijske motnje na našem planetu. To se je namreč zgodilo že večkrat v petletni zgodovini projekta Breakthrough Listen, v okviru katerega astronomi iščejo morebitne znake življenja izven našega osončja.

A razlika tokrat je v tem, da sta smer signala in premik frekvence skladna s premikanjem planeta, ki kroži okoli zvezdnega sistema Tau Boötis, ki je od nas oddaljen približno 51 svetlobnih let. Planet, ki je zaenkrat poimenovan Tau Boötis Ab, je po ocenah znanstvenikov približno sedemkrat bolj masiven od Jupitra, ki je največji planet v našem osončju. Če so zaznani radijski valovi res od tam pa so najbrž posledica elektromagnetnega sevanja, ki uhaja s polov tega nedavno odkritega planeta.