Avtonomna vozila

Nadpameten dirkalnik ne potrebuje pilota

Marjan Kodelja
13. 8. 2016, 21.55
Posodobljeno: 9. 8. 2017, 10.00
Deli članek:

Formula ena je inkubator avtomobilskih tehnikalij, ki enkrat v takšni ali drugačni obliki pridejo tudi v ljudska vozila. Prav to si lahko na področju samovozov obetamo od robodirkačev.

(1) procesor, (2) stolpič s kamerami, merilcem hitrosti in lučjo, (3) zadnji radar in lidar, (4) sprednji in stranjski lidar, (5) sprednji radar in ultrazvočno tipalo, (6) sprednja kamera.

Veliko je še nejasnosti o dirkah, ki naj bi potekale vzporedno s serijo električnih dirkalnikov formula ena, so pa izdali nekaj podrobnosti o pameti in tipalih, ki naj bi jih vozila imela. Če bo sreča mila in bo serija tudi v resnici zaživela ...

Dirkalniki bodo seveda električni, kot se za samovoz prihodnosti spodobi.

Huda pamet pod pokrovom

Ker voznika ne bo, dirkalnik pa tudi ne bo daljinsko krmiljen, ga bo vozil procesor – najboljši, ki ga je trenutno mogoče dobiti. Drive PX 2 podjetja Nvidea se namreč ponaša z 12 jedri, kar pomeni strokovno osem teraflopsov procesorske moči. Ker gre res za hudo zverino, ki se močno greje, bo imel posebno odprtino na šasiji za hlajenje. Odgovoren bo tudi za sprotno dojemanja natančnega položaja dirkalnika na stezi, zato bo prejemal podatke od sprejemnika navigacijskega sistema GPS kot tudi od ruskega GNSS.

Tipal in merilnikov, da se ti zvrti

Menda naj bi dirkalo 10 ekip, vsaka z dvema dirkalnikoma. Torej 20 vozil, ki se bodo v enourni dirki borila za zmago, da pa se med seboj ne bi zaletavala kot avtomobilčki v zabaviščnih parkih, jih nameravajo natrpati s tipali za spremljanje okolice. Zadaj, spredaj in spredaj ob straneh bodo laserski skenerji oziroma lidarji, njihovo videnje okolice pa bosta nadgrajevala prednji in zadnji radar. To pa še ni vse. Na stolpiču bo kraljevala 360-stopinjska kamera, dve kameri pa bosta tudi v nosu dirkalnika. In če vse to ne bo dovolj, bo čelne trke preprečevalo še ultrazvočno tipalo bližine.