Varnost

Otroški avtosedeži: rajši cenejšega novega kot rabljenega

zf
13. 8. 2016, 16.40
Posodobljeno: 9. 8. 2017, 10.00
Deli članek:

Varnost naših najmlajših je na prvem mestu. Tudi v avtomobilu, kjer je, če potujemo z majhnimi otroki, seveda še kako pomemben otroški avtosedež.

profimedia
Vsak otroški sedež mora biti v vozilo pritrjen trdno in natančno po navodilih izdelovalca, otrok pa mora biti v njem pripet.

Pred nakupom je treba upoštevati nekaj stvari. Strokovnjaki med drugim staršem svetujejo, naj pred nakupom otroškega sedeža preverijo njegovo oceno na testih. Zakonodaja veleva, da morajo biti v avtomobilu otroci do višine 150 centimetrov pripeti v otroškem varnostnem sedežu. Varnostni sedež za dojenčka do enega leta starosti mora biti obrnjen tako, da je otrok nameščen s hrbtom v smeri vožnje.

Otroci morajo biti do 150 centimetrov višine v avtomobilu pripeti v otroškem varnostnem sedežu.

Trk

Ob morebitnem trku otrok s celotnim telesom pritisne na sedež, kar zmanjša posledice udarca, opominjajo v agenciji za varnost prometa. Dejstvo je namreč, da je več kot 60 odstotkov vseh avtomobilskih trkov čelnih, pri katerih deluje sila trka v smer vožnje. Če bi bil otrok obrnjen v smer vožnje, bi zaradi nesorazmerno velike teže glave prišlo do hudih poškodb vratnih vretenc. Vse več strokovnjakov priporoča tak način vožnje otroka celo do dopolnjenega drugega leta starosti, pojasnjujejo na agenciji.

Trdno in natančno pritrjen sedež

Vsak otroški sedež mora biti v vozilo pritrjen trdno in natančno po navodilih izdelovalca, otrok pa mora biti v njem tudi pripet. Dejstvo je, da mora biti pas ustrezno zategnjen, da otrokovo telo ob morebitnem trku ne zaniha preveč. Ustrezen sedež izbiramo glede na otrokovo starost. Strokovnjaki svetujejo, naj starši pred nakupom avtosedeža preverijo njegove ocene na testih potrošniških organizacij in avtoklubov.

Zakaj je treba zamenjati otroški sedež?

Priporočljivo ga je zamenjati po štirih letih uporabe – zaradi dotrajanosti materialov in deformacije sedišča.

Varnost

AMZS in Zveza potrošnikov Slovenije v sodelovanju s sorodnimi evropskimi organizacijami denimo vsako leto testirata določeno število avtosedežev. Strokovnjaki namreč poudarjajo, da zgolj evropska oznaka primernosti za prodajo še ne daje zagotovila, da je sedež varen tudi v primeru trka. »Eno je minimalni standard, ki nam omogoča prodajo izdelka na evropskem trgu, drugo pa je kakovost,« je pred časom dejal Robert Štaba iz nevladne organizacije Varna pot.