Zlati dotik

FOTO: Dr. Gruber izkoriščen za mastne zaslužke

Simon Rosc
1. 9. 2016, 19.30
Posodobljeno: 9. 8. 2017, 10.00
Deli članek:

Ni uspešna samo serija, uspešen je že vsak, ki se loti kateregakoli posla, povezanega s to priljubljeno avstrijsko nadaljevanko. Posel naravnost cveti. Izleti se kopičijo, gostinci in prodajalci spominkov pa si manejo roke. Svoj mošnjiček so nastavili tudi Slovenci.

Pop TV
Dr. Gruber pozlati vse, česar se dotakne.

Wilder Kaiser, pokrajina med istoimensko goro in kitzbühelskimi gorami, je tisto, kar Slovence in še približno deset milijonov drugih Evropejcev vabi pred televizijske zaslone. Gorski zdravnik, ki pozdravi vse in vsakogar, je pri naših sosedih prava televizijska ikona. A ne cveti le filmska industrija. Pozlati vse, česar se dotakne gorski zdravnik.

Živijo od filmskega turizma

Filmski turizem, od česar poleg živinoreje živijo prebivalci te pokrajine, se je začel razvijati že kmalu po drugi svetovni vojni. Vedeli so, da morajo vanj tudi vlagati in se prilagajati željam turistov, ki si radi pridejo ogledat zeleno gorsko pokrajino in lokacije snemanj. A pravi hit zadnjih nekaj let je prav Gorski zdravnik. V neki raziskavi je kar 71 odstotkov vseh vprašanih dejalo, da je v te kraje prišlo ravno zaradi vse bolj priljubljene serije.

Zelene doline in gorski vrhovi doline Wilder Kaiser vabijo ljudi pred TV-zaslone.

Dnevno okoli 200 obiskovalcev

V vasico se ob dnevih Gorskega zdravnika zgrne tudi več kot 1000 oboževalcev.

Gorski zdravnik daje kruh večini lokalnih prevoznikov, gostincev, prodajalcev spominkov. Na posamezni lokaciji snemanja dnevno zabeležijo okoli 200 obiskovalcev. Iznajdljivi posamezniki pa lahko z lončki, obliži, dežniki, majicami in vsem ostalim, kar vam pade na pamet, s podobo igralca Gorskega zdravnika Hansa Sigla na leto zaslužijo tudi do 24.000 evrov letno. Zanimivo, da goste bolj kot 100 gondol, ki so v okolici 200 kilometrov smučarskih prog, pritegne televizijska serija.

Dežnik s podobo pokrajine je eden glavnih prodajnih artiklov, še posebej v času nevihte.

Pristavili smo lonček

Tudi slovenski turistični delavci si zaradi dr. Gruberja manejo roke. Izleti k našim severnim sosedom se kar kopičijo. Z enim avtobusom izletnikov lahko posamezna turistična agencija ustvari za 2000 evrov prometa in več. Izleti so tako rekoč organizirani tedensko, razprodani pa so že datumi za nekaj tednov vnaprej.