Ostali športi

Gorski kolesarji trenirajo nelegalno

STA / S.R.
19. 4. 2013, 09.44
Posodobljeno: 9. 8. 2017, 09.52
Deli članek:

Slovensko gorsko kolesarstvo, na čelu z Blažo Klemenčič, Tanjo Žakelj in Miho Halzerjem, zadnja leta drži stik z najboljšimi, čeprav so pogoji za delo v Sloveniji slabi.

Kolesarska zveza

Težava je finančne narave, sive lase odgovornim pa predstavlja tudi uredba, ki ljubiteljem tega športa prepoveduje legalno vožnjo v naravi.

"Pogoji za delo so zelo slabi. Vsaka čast tem tekmovalcem, ki s takšnimi sredstvi in pogoji dosegajo takšne rezultate. To je neverjetno," je mnenja Mohor Vrhovnik, predsednik Odbora za gorsko kolesarstvo in BMX na Kolesarski zvezi Slovenije. Ne glede na to, da imajo številne reprezentance več uveljavljenih tekmovalcev, kot jih premore Slovenija, in je ta šport bolj priljubljen, pa slovenski tekmovalci držijo stik z najboljšimi. "Ko pogledaš organiziranost drugih reprezentanc in kakšne finance imajo, je to čisto druga raven. Res so dobre punce in fantje, da lahko tekmujejo z ostalimi in se enakovredno kosajo," pravi Vrhovnik, ki je sicer tudi vodja moštva Calcit Bike Team.

Vrhovnik je prepričan, da imajo gorski kolesarji in kolesarske doma dobre pogoje za trening, veliko težavo pa vidi v uredbi, ki jim prepoveduje trening in vožnjo: "Mislim, da Slovenija daje dobre pogoje, narava daje dobre pogoje za trening. Velik problem gorskega kolesarstva je zakonodaja, ki prepoveduje vožnjo v naravnem okolju. To je velik problem. To ureja uredba, ki je stara že 18 let. V tem času se je naš šport zelo spremenil. Tudi takrat, ko se je pisala ta uredba, gorsko kolesarstvo še zdaleč ni bilo tako popularno med rekreativci in tekmovalci in mislim, da je zadnji čas, da se bo ta uredba spremenila, da bo trening bolj legalen. Trening v realnosti ne trpi, kolesarji se vozijo, trenirajo, ampak so ves čas v prekršku. To je velik problem, sploh če pride do kakšne poškodbe."

Na zvezi se zavedajo, da je precej bolj priljubljeno cestno kolesarstvo, čeprav tudi kolegi, ki imajo raje teren izven cest, dosegajo odmevne rezultate. Da gorsko kolesarstvo približajo cestnemu, je v interesu gorsko-kolesarskega odbora, s prihodom novega predsednika KZS Tomaža Grma pa pričakujejo spremembe tudi v tem športu. "Da bo postalo enako zanimivo kot cestno kolesarstvo, nas čaka kar dolga in težka pot. Delati moramo po majhnih korakih. Glavni problem, če gledam z vidika zveze, so finance. Vsi se zavedamo, da je PR zelo pomemben. Nekako nam je zmeraj zmanjkalo financ za vložek v PR. V preteklih 14 dneh je KZS podpisala prvo malo večjo sponzorsko pogodbo s podjetjem, ki ga vodi Tomaž Grm. Nekako se pričakuje, da bo del tega finančnega vložka šel nazaj v medije, v medijsko prepoznavnost," so želje Vrhovnika.

Nad slovenskimi gorskimi kolesarji že nekaj let bdi selektor Robert Pintarič, ki sicer izhaja iz cestnega kolesarstva. Zaveda se, da tradicije cestnemu kolesarstvu ne more nihče odvzeti, verjame pa, da se lahko gorsko kolesarstvo v Sloveniji dvigne na višjo raven, če bodo delali v pravi smeri. To je nenazadnje dokazal, ko je vodil nemško ekipo Felt-Ötztal-X-Bionic, ki je bila organizirana po vzoru ekip iz cestnega kolesarstva. "Treba je imeti oči odprte in gledat kaj delajo tisti, ki so boljši. Mi se jim poskušamo z malo energijo, s tem ne mislim samo financ, ampak tudi znanje in možnosti, približat in iskat svojo pot. Ampak treba je v isti smeri, ne iti nekam po svoje, to ne gre," meni Pintarič.