Svet

Volkswagen bo še rezal glave

STA
1. 10. 2015, 10.09
Posodobljeno: 9. 8. 2017, 09.58
Deli članek:

Volkswagen je prestavil v višjo prestavo pri ukrepanju glede škandala s prirejanjem izpustov. Po odhodu donedavnega šefa Volkswagna Martina Winterkorna in prodajnega direktorja Christiana Klingerja bodo verjetno sledili novi odhodi vodilnih v evropskem koncernu, ki ga je škandal potisnil v najhujšo krizo v zgodovini.

flickr

Novi prvi mož avtomobilskega koncerna Matthias Müller je napovedal neusmiljeno preiskavo goljufanja Volkswagna na testih izpuhov škodljivih plinov. V sredo se je na kriznem sestanku srečal izvršni odbor nadzornega sveta Volkswagna in obravnaval vmesno poročilo o izsledkih interne revizije.

Ducat menedžerjev, ki jih sumijo pomoči pri razvoju in vgradnji programske opreme za prirejanje izpustov oz. zavedanja goljufije, so suspendirali, je po poročanju nemške tiskovne agencije dpa pisal mesečnik Manager Magazin.

Reuters

"Tisti, ki so dovolili, da pride do tega škandala ali sprejeli odločitev za vgradnjo sporne tehnologije, so naredili kriminalno dejanje. Za to morajo prevzeti osebno odgovornost," je bil jasen član nadzornega sveta Olaf Lies.

V številnih državah so medtem stekle preiskave, s katerimi želijo izvedeti, kdo in kdaj je vedel za vgradnjo programske opreme za prirejanje izpušnih plinov. Preiskava je stekla tudi v Avstraliji, kjer Volkswagnu v primeru ugotovljenih kršitev grozi vrsta večmilijonskih kazni.

Nemško tožilstvo je sprožilo preiskavo tudi zoper 68-letnega Winterkorna, ki je po izbruhu škandala sicer sam odstopil s čela Volkswagna.

Med odpuščenimi bi se lahko znašel tudi Volkswagnov finančni direktor Hans-Dieter Pötsch, ki se je večkrat omenjal kot bodoči prvi nadzornik. Pötsch je namreč tesno sodeloval z Winterkornom.

Medtem ko so avtomobile na dizelski pogon z vgrajeno sporno tehnologijo za prirejanje izpustov začeli prodajati leta 2009, je do ključnih odločitev glede vgradnje te tehnologije v avtomobile verjetno prišlo v letih 2007 in 2008, piše dnevnik Süddeutsche Zeitung.

Winterkorn je vodenje Volkswagna prevzel leta 2007. Njegov predhodnik Bernd Pischetsrieder je medtem že v torek prek svojih odvetnikov sporočil, da v goljufijo ni bil vpleten in da ni o zadevi vedel nič.

Volkswagen je na nekatere dizelske motorje v želji po boljših rezultatih namestil programsko opremo, ki omeji izpuhe škodljivih snovi iz vozil v času uradnega testiranja, med normalno vožnjo pa se izklopi. Po svetu so sporni program namestili na 11 milijonov vozil.

Nemška vlada je dala Volkswagnu do 7. oktobra čas, da pripravi časovnico in postavi rok, do katerega bodo vsi njegovi avtomobili na dizelski pogon v skladu z nemškimi okoljskimi standardi.

Po izbruhu škandala 18. septembra so delnice Volkswagna izgubile skoraj 40 odstotkov. V sredo so se cene delnice nekoliko stabilizirale; pridobile so 2,68 odstotka in na borzi v Frankfurtu trgovanje končale pri 97,75 evra