Na Ptuju

Stanovanjsko naselje polno, ceste pa v popolnem razsulu

Dženana Kmetec
5. 4. 2024, 17.53
Deli članek:

Čeprav so načrti, kako bi morala biti urejena cestna mreža na območju Rebelčje vasi že nekaj časa znani, se ne zgodi nič. Krajanom zmanjkuje potrpljenja.

Č.G.
V novo naselje hiš (in do blokov) vodi cesta, ki si težko zasluži to ime; je namreč veliko preozka (za srečanje dveh avtomobilov), nima urejenega ne pločnika in ne bankin,

Za nekaj hiš, ki so bile pred leti razporejene na precej majhnem območju, je bila stara cesta skozi Rebelčjo vas pri Ptuju zadovoljiva. Nato se je začela opazna širitev naselja, v katerem sta najprej pred skoraj 15 leti zrasli dve novi večstanovanjski stavbi (vila bloki), iz leta v leto več deset hiš in nazadnje še Tamesov najnovejši blok.

Srečanje na pločniku

S povečanjem števila stanovalcev se je okrepila tudi prometna problematika. Čeprav je občina pred dvema letoma obnovila Peršonovo ulico, ki vodi proti naselju, pa je ni razširila, zato je srečevanje vozil na njej še vedno oteženo, dvema tovornima vozila pa popolnoma onemogočeno, oziroma se mora ob srečanju eno izmed njih umakniti na pločnik. Nekoliko se je izboljšala le problematika križišča Peršonove z ulico 5. Prekomorske, saj voznike na neprednostni Peršonovi »ustavljajo« hitrostne ovire. Kljub temu je večina tamkajšnjih občanov prepričana, da bi bilo nepregledno krožišče treba opremiti s semaforji.

Cesta, ki bi se ji težko sploh reklo cesta …

Drugo ozko grlo naselja predstavlja preozka cestica, ki se sredi vzpetine pravokotno odcepi od Peršonove in vodi do osrednjega dela naselja ter omenjenih treh blokov. Nujno je potrebna sanacije, predvsem pa razširitve ter tudi kakšne obcestne svetilke. Zaradi številnih sprehajalcev in družin z majhnimi otroki pa nedvomno tudi pločnika oz. površin za pešce. Slednji so prisiljeni skakati po popolnoma neurejenih, luknjastih bankinah, kamor morajo ob srečanjih zapeljati tudi vozniki, saj je obstoječ "asfaltni pasek" (ki bi mu težko rekli cesta), dosti preozek za srečanje dveh osebnih avtomobilov.

Facebook
Za posedanje ceste naj bi bil kriv tovorni promet.

Odgovornost investitorjev

Mnogi, med drugim tudi svetnik Sergej Ivanuša, so prepričani, da se je tega treba lotiti čim prej. Prepričan je, da je slabo stanje ceste med drugim posledica gradnje najnovejšega bloka: »So pa vsa ta gradbena dela tudi pustila sledi na cesti (posedanje), ker so vsakodnevno po tej poti vozili težki tovornjaki. Ali je občina od izvajalcev gradnje blokov zahtevala, da morebitne poškodbe cestišča sanirajo? Glede na povečano število prebivalcev na tej lokaciji bi bilo treba urediti tudi cesto, da bo varna za pešce, šolarje … Predlagam širitev ceste ter ureditev pločnika.«

Projekti v delu, denarja ni

Gre sicer za pobudo, ki je bila podana večkrat, a doslej vsaj na terenu brez kakšnih vidnih rezultatov. Na Mestni občini Ptuj menijo, da je razlog za slabo stanje obstoječe ceste večplasten: »Težki tovornjaki so se vozili po tej cesti tudi zaradi številnih novogradenj hiš, ne samo zaradi stanovanjskega bloka, kdo je krivec za posedke, pa je težko dokazati. Cesta je potrebna obnove, zato se tudi projektira in je v zaključni fazi.« Projekt izdeluje Sokpro. Jasno pa je, da bo za samo obnovo, ki gotovo ne bo poceni, treba zagotoviti proračunska sredstva, teh pa trenutno ni.

Č.G.
»Ekskluzivna« cestna zanimivost mesta Ptuj je brez dvoma predvidena dvopasovnica mimo trgovine Špar do naselja novih hiš (in blokov) v Rabelčji vasi.

Na papirju ostaja tudi dvopasovnica mimo Špara

Tudi za novo navezovalno cesto mimo trgovine Spar je v proračunu za 2024 zagotovljen zanemarljiv znesek, tako da realizacije še vsaj nekaj let ne bo. Vrednost izgradnje je ocenjena na okrog pol milijona evrov, glede na izkušnje bo realni znesek še vsaj nekaj sto tisočakov višji. Gre za nujno potrebno povezavo med dvema že obstoječima deloma ceste, spodaj mimo trgovine Spar in v zgornjem delu pri novem bloku. Vmesna zelenica je že v lasti občine. Lastninska razmerja so bila precejšnja težava, ki pa so jo pred dvema letoma uspešno uredili. Za 201,5 m² površine je občina plačala okrog 5.000 evrov. Po izgradnji bodo razbremenili tako obstoječo cesto v samem naselju kot Peršonovo ulico, ki je za tako visoko frekvenco prometa kljub obnovi dosti preozka.