Končno

Bomo kljub zapletom uspeli ujeti Avstrijce?

Ž.K.
31. 1. 2020, 20.40
Deli članek:

Z včerajšnjim podpisom pogodbe med Darsom in turškim podjetjem Cengiz se je končala saga glede izbire izvajalca za gradnjo druge cevi predora Karavanke.

Bobo
Prva cev predora Karavanke je bila zgrajena med letoma 1986 in 1991.

Dars in turški Cengiz sta včeraj podpisala 98,6 milijona evrov vredno pogodbo (brez DDV) za začetek gradnje druge cevi karavanškega predora. Gradbinec bo moral nato v slabem mesecu dni dostaviti še ostalo zahtevano dokumentacijo, nato ga bo Dars uvedel v delo. Turki bodo poskušali dela končati leto pred predvidenim petletnim rokom, torej leta 2024. Po današnjem podpisu pogodbe bo imel Cengiz do 27. februarja čas, da Darsu dostavi ustrezno bančno garancijo in ostale dokumente, s tem pa bodo izpolnjeni pogoji za uvedbo izvajalca v delo in bo začel teči pogodbeni rok.

Premikanje rokov

Predsednik podjetja Utku Gök je na decembrski novinarski konferenci v Ljubljani dejal, da bo poskušalo podjetje dohiteti Avstrijce in dela končati leto pred predvidenim rokom, ki je leto 2025. Ob objavi razpisa za izbor izvajalca decembra 2017 so optimistično pričakovali, da bi lahko začeli gradnjo že leta 2018.  Ob prvi objavi rezultatov so napovedali prebitje cevi do leta 2022 in sprostitev za promet do leta 2024. A serija pritožb, zaradi katere je vlada celo spremenila zakonodajo na področju javnega naročanja, je roke premaknila močno v prihodnost.

Več denarja, hitrejša gradnja?

Tako ne preseneča, da je Cengiz v pogajanjih svojo ponudbo celo zvišal za 10 milijonov evrov v primerjavi s ponudbo, ki jo je oddal na razpisu, iz katerega so ga konkurenti s pritožbami poskušali izločiti. Z dodatnimi sredstvi naj bi uspeli dela pospešiti, in kot je že zapisano, dela kljub vsem zapletom končati leta 2024.

Po gradnji še prenova

Dela na avstrijski strani so stekla že 18. septembra 2018, saj se tam na izbor izvajalca ni pritožil nihče. Dars je napovedal, da se bo v prihodnjih dneh srečal slovensko-avstrijski gradbeni odbor za predor Karavanke, ki ga sestavljajo predstavniki obeh upravljavcev predora, družb Dars in Asfinag. Skupna dolžina vzhodne predorske cevi bo znašala 7948 metrov, od tega bo slovenska dolga 3546 metrov. Po dokončanju del in preusmeritvi prometa v novo cev na Darsu načrtujejo še dvoletno sanacijo obstoječe, zahodne cevi predora. Obstoječi avtocestni predor Karavanke je bil sicer zgrajen in odprt za promet v začetku junija 1991. Pri gradnji prve cevi predora so Slovenci potrebovali kar 11 mesecev več kot Avstrijci, da so se prebili do mejne črte.

Reference

Podjetje Cengiz je v 40 letih svojega delovanja zgradilo 1250 kilometrov avtocest, 720 kilometrov železnic in podzemnih železnic. Postavilo je 88 kilometrov mostov, 180 kilometrov predorov. Zgradilo je šest letališč v skupni površini 1,55 milijona kvadratnih metrov, pa več elektrarn, jezov, hotelov in še mnogo drugega.