razburjena bralka

Sporna marketinška poteza dimnikarja?

Janja Ambrožič / Dolenjski list
10. 4. 2018, 19.50
Posodobljeno: 11. 4. 2018, 09.35
Deli članek:

Dimnikarji se vsak na svoj način borijo za stranke. Ena izmed metod je razburila bralko z Brezove Rebri v žužemberški občini.

Profimedia

Vprašanja in zapleti okoli izvajanja dimnikarskih storitev so stalnica. Bralko je tokrat razburilo obvestilo, ki jo je pričakalo v nabiralniku. »Na obvestilu je pisalo, da je gospod ta in ta, moj dozdajšnji dimnikar, zbolel in da nekaj časa ne bo mogel opravljati storitev. V nadaljevanju je pisalo, da je podpisani po pogodbi prevzel odgovornost za opravljanje dimnikarskih storitev bolnega dimnikarja. Poleg je bil tudi datum, kdaj bo v naši vasi, in kontaktna številka. Vse lepo in prav, če bi bil moj dozdajšnji dimnikar tisti, ki je bil na listku naveden, da je zbolel, pa ni. Takoj sem poklicala svojega dimnikarja, ki je seveda povedal, da je z njim vse v redu. Je sploh dopustno in zakonito, da si dimnikarji takole prevzemajo stranke?« se je glasilo vprašanje naše sogovornice.

Ne morejo ukrepati

Obrnili smo se na ministrstvo za okolje in prostor in dobili odgovor, da je Inšpekcija za okolje in naravo Inšpektorata RS za okolje in prostor (IRSOP) s tem primerom seznanjena. »Dimnikar, ki naj bi bil bolan, je medtem prenehal opravljati dimnikarske storitve. V zvezi s tem ni bil začet inšpekcijski postopek. Za takšen primer niso zagrožene sankcije. Takšna praksa bi lahko bila sporna, vendar predpisi o dimnikarskih storitvah tega ne urejajo in ni možnosti inšpekcijskega ukrepanja.«

Grozijo z "belo stavko"

Pred kratkim je v uredništvo priromalo tudi odprto pismo civilne iniciative, VPC Dimnik in DCI Malečnik, ki od ministrice za okolje in prostor zahteva, da se vse dimnikarske storitve obračunavajo enotno kot zmnožek dejansko porabljenega časa pri lastniku ali uporabniku male kurilne naprave in realne cene dimnikarske ure, 20 evrov na uro. V nasprotnem primeru so napovedali »belo stavko«.

Z omenjenega ministrstva smo prejeli zelo dolg odgovor na to odprto pismo, v njem pa med drugim utemeljujejo, zakaj zahtevani sistem obračunavanja storitev ni ustrezen. Med drugim pišejo: »Tržni inšpektorat nas je obvestil, da zaračunavanje storitev po dejansko opravljenem času na terenu povzroča veliko sporov med izvajalci in uporabniki storitev. Zato pri dimnikarskih storitvah odsvetujejo zaračunavanje po dejansko opravljenem času.«

V nadaljevanju pojasnjujejo, da je predmet spora nestrinjanje glede dejansko porabljenega časa pri uporabniku. »Zato menimo, da so normativi pripomogli k temu, da teh sporov ne bo več. Znesek za opravljanje storitev pa se določa na trgu prek urne postavke, ki ni fiksna, temveč je določena kot maksimalna.«