Slovenija

Dars bo zahteval odpravo pomanjkljivosti protihrupne ograje na avtocesti pri Celju

STA
9. 11. 2015, 17.57
Posodobljeno: 9. 8. 2017, 09.58
Deli članek:

Dars bo od izvajalca protihrupne ograje na avtocesti na območju Celja zahteval, da odpravi pomanjkljivosti, potem ko so meritve pokazale, da te ne zagotavljajo ustrezne zvočne izoliranosti. Kot so danes sporočili iz Darsa, protihrupnih ograj ne bodo prevzeli, dokler ne bodo izpolnjevale vseh pogodbenih zahtev.

Dars

Dela sicer izvaja konzorcij Werkos (Osijek, Hrvaška), Fracasso RI (Reka, Hrvaška) in Godina (Kozina, Slovenija).

"Za vsa odstopanja od pogodbenih določil bodisi zaradi napake bodisi zaradi malomarnega dejanja bo v vsakem primeru odgovornost nosil izvajalec," so poudarili v Družbi za avtoceste v RS (Dars) in dodali, da je izvajalec v primeru kakršnihkoli odstopanj v skladu s pogodbenimi določili še pred prevzemom dolžan odpraviti pomanjkljivosti oz. odstopanja.

Dars bo protihrupne ograje dokončno prevzel, ko bodo izvedene skladno s pogodbenimi določili in bodo v polni meri služile namenu, torej zaščiti okoliških prebivalcev.

Za vse protihrupne ograje, ki se v Sloveniji postavljajo ob cestah, je po Darsovih pojasnilih zahtevana zvočna izolirnost kategorije B3 v skladu s standardom SIST EN 1793-2:2013, torej 25 decibelov ali več.

Zvočna izolirnost proizvoda oz. protihrupnega panela se preverja z laboratorijskimi meritvami, v okviru tipskega preizkusa gradbenega proizvoda, ki ga naroči proizvajalec. Na podlagi tega tipskega preizkusa proizvajalec protihrupne panele, ki se kasneje proizvajajo, certificira s CE oznako.

"Vsi tipi protihrupnih panelov, ki so se vgrajevali na avtocesti na območju Celja, so imeli ustrezne CE oznake, s katerimi je proizvajalec zagotavljal njihove ustrezne lastnosti, tudi njihovo zvočno izolirnost, zato je inženir tudi dovolil njihovo vgradnjo na terenu," so poudarili v Darsu.

Poleg ustreznih certifikatov je bilo pri izvedbi protihrupnih ograj po dokončanju del zahtevano tudi preverjanje dejanske izolirnosti dosežene na terenu. Ob zaključku izgradnje so tako izvedli preverjanje protihrupnih ograj s terenskimi meritvami zvočne izolirnosti, in sicer po standardu SIST-TS CEN 1793-5(2004).

"Zavezanec za izvedbo meritev je bil izvajalec gradbenih del, ki je v okviru predaje ustreznih dokazil pred dokončnim prevzemom del dolžan predati tudi poročila o izvedenih meritvah, ki dokazujejo ustrezno zvočno izolirnost," so navedli in dodali, da so v okviru izvajanja terenskih meritev dobili rezultate, ki na nekaterih mestih ne dosegajo pričakovane izolirnosti.

Ker je Dars dvomil v reprezentativnost izvedenih meritev, se je na podlagi sistematskega vzorčenja ograj s terenskimi meritvami preverilo protihrupne ograje istega tipa na več območjih, izbrane vzorce pa se je nadalje preverilo še z meritvami v laboratoriju.

V laboratoriju se je v skladu s standardom SIST EN 1793-2:2013 preverilo šest vzorcev, vsi rezultati pa kažejo na nižjo izolirnost od zahtevane - rezultati dosegajo vrednosti med 13 in 20 decibelov.

"Izvajalec gradbenih del je naročil preverjanje zvočne izolirnosti tudi pri tuji inštituciji, katere rezultati so skladni z ugotovitvami naših strokovnjakov in potrjujejo nižjo zvočno izolirnost od zahtevane z razpisom," so še zapisali v Darsu.

Da protihrupne ograje na avtocesti med Celjem in Arjo vasjo ne zagotavljajo ustrezne zaščite pred hrupom, je danes sicer pisal časnik Dnevnik. Strokovnjaki Zavoda za gradbeništvo, ki skupaj z Inštitutom za gradbene materiale za Dars preverjajo kakovost protihrupnih ograj, so prve meritve na terenu izvedli septembra.

Na podlagi meritev v posameznih frekvenčnih pasovih na štirih mestih na obeh straneh avtoceste so nato izračunali, da raven zvočne izolativnosti le na enem mestu dosega znaša 25 decibelov, na preostalih treh pa le od 14 do 18 decibelov, je poročal Dnevnik.y<