Slovenija

Štiri sekunde za prečkanje štiripasovnice

Gabrijel Toplak
19. 11. 2014, 18.59
Posodobljeno: 9. 8. 2017, 09.55
Deli članek:

Stanovalci opozarjajo na nevarnost na mestni vpadnici za starejše, mamice z otroki in gibalno ovirane osebe, medtem ko so na Direkciji RS za ceste prepričani, da vmesni oziroma varovalni čas pešcu omogoča varno prečkanje ceste.

Gabrijel Toplak

V mariborski mestni četrti Tezno že več let opozarjajo na tamkajšnjo Ptujsko cesto oziroma njeno, kot pravijo, neurejeno prometno signalizacijo.

Interval za prečkanje celotnega cestišča, pravijo nekateri stanovalci, traja samo nekaj sekund. »Tako kratek čas je problem predvsem za starejše občane, tudi mamice z otroki in gibalno ovirane osebe,« je poudarila 21-letna Maja, ki sicer stanuje v bližnji Ulici heroja Šercerja. Na to težavo je opozarjalo tudi prejšnje vodstvo mestne četrti (MČ) Tezno. Takratni predsednik Uroš Grbič je za Svet24 dejal: »V mestni četrti Tezno že več let opozarjamo na prometno problematiko na Ptujski cesti, ki je ena glavnih mestnih vpadnic. Gre predvsem za nadvse kratke intervale na prehodih za pešce v vseh križiščih, ki jim predstavljajo veliko nevarnost pri prečkanju štiripasovnice. Nekateri ne uspejo cestišča prečkati niti s kolesom ali v teku,« je poudaril Grbič.

Mediaspeed

Tovrstne neuspehe po spremembi »prometnega režima« pripisuje pristojnim prometnim službam, ki nimajo posluha za predloge mestnih inštitucij. »Od države smo dobili odgovor, da je vse urejeno v skladu z zakonom, čemur pa seveda ne moremo nasprotovati, četudi bi bilo po naše tudi podaljšanje zelenega vala za pešce v skladu z zakonom.

Gre pa predvsem za zadevo Mestne občine Maribor, saj MČ nima ustrezne moči in lahko nanjo le opozarja,«
razlaga Grbič in nadaljuje, da so očitke lokalne oblasti, da niso prometni strokovnjaki in bi ob upoštevanju njihovega predloga nastajali zastoji, vselej sprejemali. »Seveda pa to ne pomeni, da mora tako tudi ostati. Želimo le, da ljudje pri prečkanju ceste ne bi bili smrtno izpostavljeni,« je sklenil Grbič.

V kabinetu mariborskega župana so nas na vprašanje, ali tečejo kakšne aktivnosti za podaljšanje zelenega vala za pešce, takoj usmerili na upravljavca državnih cest. Iz Direkcije RS za ceste pa so sporočili: »Na glavni cesti G1-1 (odsek Ptujska cesta) je urejenih šest semaforiziranih križišč, ki delujejo prometno neodvisno in medsebojno koordinirano. Program je optimiziran tako, da je na glavni cesti vzpostavljen t. i. zeleni val. Zeleni val v dolžini 4 sekund je za pešce, ki prečkajo državno cesto, vzpostavljen na dveh križiščih, in sicer z Dogoško ter Ukrajinsko cesto. Ne glede na relativno kratek zeleni čas za pešce pa je v obeh semaforiziranih križiščih upoštevan dovolj dolg vmesni oziroma varovalni čas, ki pešcu pri zeleni luči (ali v trenutku, ko se na semaforju za pešce prižge zelena luč) omogoča varno prečkanje ceste, preden se vozilom na glavni cesti prižge zelena luč.«