Slovenija

Poskusno kolesarjenje po sredini ceste

Gabrijel Toplak, STA
6. 10. 2013, 18.10
Posodobljeno: 9. 8. 2017, 09.52
Deli članek:

Inovativna prometna ureditev Sharrow, ki bo v Mariboru poskusno zaživela predvidoma v tretjem tednu oktobra, izhaja iz ZDA, v Evropi pa so jo doslej uvedli na Nizozemskem in Češkem.

Gabrijel Toplak
Kolesarji sredi ceste.

Na odsekih, kjer ni prostora za kakovostne kolesarske poti, se bodo kolesarji lahko vozili po cesti, skupaj z motoriziranim prometom.

Agencija za varnost prometa (AVP) bo skupaj z Mestno občino Maribor v okviru projekta za spodbujanje varnosti v cestnem prometu in izboljšanje dostopnosti do cestnega omrežja na območju Jugovzhodne Evrope (ROSEE) v Mariboru začela pilotski model Sharrow, s katerim bodo izvedli učinkovite ukrepe za izboljšanje prometne varnosti za kolesarje. To pomeni, da bodo kolesarji v tretjem tednu oktobra vozili kar po sredini ceste, tako kot avtomobili.

Slovenija je po besedah predstavnice AVP Vesne Marinko ena izmed šestih evropskih držav, ki poskušajo v okviru projekta ROSEE povečati varnost za ranljive udeležence cestnega prometa na primarnem in sekundarnem cestnem omrežju ter osvestiti različne udeležence cestnega prometa o pomembnosti stanja prometne varnosti, posledicah, medsebojnih odnosih in kulturi.

Takšna rešitev pa omogoča, da si kolesarji in avtomobilisti delijo sredino voznega pasu, pri čemer motorna vozila na njem nimajo več prednosti.

V Mariboru bo v okviru tega projekta uveden inovativni prometno-tehnični ukrep, za njegovo idejno ter tehnično zasnovo pa bo poskrbela mariborska gradbena fakulteta. Omenjeni ukrep predstavlja souporabo voznega pasu s kolesarji in slednjim omogoča enakovredno vključitev v promet z motornimi vozili. Takšna rešitev pa omogoča, da si kolesarji in avtomobilisti delijo sredino voznega pasu, pri čemer motorna vozila na njem nimajo več prednosti.

Predstavnik gradbene fakultete Tomaž Tollazzi poudarja, da gre za inovativno prometno ureditev, ki izhaja iz Združenih držav Amerike, v Evropi pa so jo doslej uvedli na Nizozemskem in Češkem. Dodaja, da je takšen sistem prijazen do kolesarjev, saj jih na odsekih, kjer ni prostora za kakovostne kolesarske poti, vodi varno skupaj z motoriziranim prometom.

Tomaž Tollazzi: „Sistem je prijazen do kolesarjev.“

 

Kolesar je namreč ves čas v vidnem polju voznika avtomobila, ki zato hitreje zazna, kateri manever bo kolesar izpeljal. Ideja bo poskusno zaživela predvidoma v tretjem tednu oktobra na območju tamkajšnjega Slomškovega trga in nekaterih okoliških ulic, je povedal Aleš Klinc iz sektorja za komunalo in promet na mariborski občini, ta agencija pa bo ovrednotila rezultate projekta, ali ukrep lahko prinese višjo varnost kolesarjev, in zagotovila še prikazovalnik hitrosti, ki bo voznike motornih vozil opozarjal tudi na prisotnost kolesarjev.

 Kolesar je v vidnem polju voznika avtomobila.

"Kolesarji so udeleženi v sedmih odstotkih vseh prometnih nesreč v Sloveniji, pri čemer so udeleženi kar v 14 odstotkih prometnih nesreč s smrtnih izidom in pri kar 27 odstotkih prometnih nesreč s hudimi poškodbami. Samo do konca letošnjega septembra je umrlo že 13 kolesarjev, kar je več kot v vsem lanskem letu skupaj," je poudarila Marinkova. Sicer pa glede na regijo po številu poškodovanih kolesarjev v preteklem letu izstopa osrednja Slovenija, kjer so beležili skoraj tretjino vseh takšnih dogodkov v celotni državi, nekaj več kot petino vseh nesreč pa so zabeležili v Podravju. Ob tem pa na agenciji tudi opozarjajo, da se delež takih nesreč še povečuje, zato je potrebno kolesarjem in kolesarskemu prometu posvetiti prav posebno pozornost.