Slovenija

Razmerje med dijaki v gimnazijah in v strokovnih šolah ostaja nespremenjeno

STA / S.R.
29. 4. 2013, 14.24
Posodobljeno: 9. 8. 2017, 09.52
Deli članek:

V zadnjih letih se je delež dijakov, vključenih v srednje splošno izobraževanje, ustalil in je ob koncu minulega šolskega leta znašal slabih 41 odstotkov.

Mediaspeed
Dijakinje Srednje gostinske in turistične šole Radovljica

V srednje tehniško in strokovno izobraževanje je bilo vključenih 44 odstotkov, v nižje in srednje poklicne programe pa nekaj več kot 15 odstotkov dijakov, kažejo podatki Sursa.

Ob koncu šolskega leta 2011/12 je bilo po podatkih Statističnega urada RS (Surs) v srednješolske izobraževalne programe vključenih 77.741 dijakov in 15.963 odraslih.

V zadnjem desetletju se je vpis v srednje splošno izobraževanje iz leta v leto povečeval in v šolskem letu 2007/08 dosegel 42 odstotkov, v zadnjih treh letih pa se je ta delež ustalil in ob koncu šolskega leta 2011/12 je znašal nekoliko manj kot 41 odstotkov. V srednje tehniško in strokovno izobraževanje je bilo vključenih 34.006 dijakov ali 44 odstotkov, v nižje in srednje poklicne programe pa le nekaj več kot 15 odstotkov dijakov.

V minulem šolskem letu je srednješolsko izobraževanje končalo 18.622 dijakov in 4251 odraslih. Od teh je srednje splošno izobraževanje končalo 7245 dijakov, med njimi splošne in strokovne gimnazije 7136 dijakov, maturitetni tečaj pa 109 dijakov.

Po drugi strani je srednje tehniško in drugo strokovno izobraževanje končalo 8046 dijakov, med njimi 1398 dijakov poklicno tehniško izobraževanje, 127 dijakov pa poklicni tečaj.

Kot opozarjajo statistiki, se število vpisanih v nižje in srednje poklicne programe iz leta v leto zmanjšuje, posledično pa nižje in srednje poklicne programe konča tudi manj dijakov. Delež dijakov, ki so končali srednje in nižje poklicne programe, je v letu 2003/04 znašal 26,3 odstotka od vseh dijakov, konec leta 2006/07 21,8 odstotka, konec minulega šolskega leta pa le še 11,3 odstotka. Polovica dijakov je končala srednješolsko izobraževanje na področjih splošno izobraževanje ter družbene, poslovne, upravne in pravne vede.

Med 4251 odraslimi, ki so končali srednješolsko izobraževanje, jih je 66 odstotkov končalo srednje tehniško in drugo strokovno izobraževanje, 28 odstotkov odraslih pa je končalo srednje poklicno izobraževanje.

V šolskem letu 2011/12 je v bilo programe za pridobitev srednješolske izobrazbe vključenih 15.963 odraslih, kar je nekoliko več kot v preteklih dveh letih, vendar se je njihova uspešnost v izobraževanju v tem obdobju močno zmanjšala.

Ob koncu šolskega leta 2009/10 je uspešno končalo šolsko leto 75 odstotkov odraslih, ob koncu leta 2011/12 pa jih je bilo uspešnih le 58 odstotkov. Ta podatek zelo verjetno kaže na to, da se številni odrasli vpisujejo v srednješolske izobraževalne programe le zaradi pridobitve statusa in z njim pridobljenih ugodnosti, nimajo pa se namena izobraževati, ocenjujejo v Sursu.

Med ustanovami, ki organizirajo izobraževanje odraslih za pridobitev izobrazbe, so najštevilnejše enote za izobraževanje odraslih pri šolah, ki izobražujejo 60 odstotkov v srednješolsko izobraževanje vključenih odraslih. Za približno 25 odstotkov tovrstno izobraževanje organizirajo ljudske univerze, za 12 odstotkov pa specializirane organizacije za izobraževanje odraslih.

Podatki o vpisu za tekoče šolsko leto sicer kažejo na upad vpisa v nižje in srednje poklicne programe. Ob začetku šolskega leta je bilo v srednje šole za mladino vpisanih 78.208 dijakov. V srednje splošno izobraževanje se jih je vpisalo 40 odstotkov, v srednje tehniško in strokovno izobraževanje pa 44 odstotkov, medtem ko se je za nižje in srednje poklicno izobraževanje odločilo 16 odstotkov dijakov, še kažejo podatki Sursa.