Nevarna vožnja

Izvedenci o smrtonosni »dirki« na Viru pri Domžalah

S.S.
1. 2. 2019, 19.55
Deli članek:

Na okrožnem sodišču se je nadaljevalo sojenje Elbasanu Destaniju in Arditu Ademiju, ki sta obtožena nevarne vožnje v cestnem prometu, katere posledica je bila smrt 22-letnega Jordana Latasa.

CPV Domžale
Tragična nesreča se je zgodila 13. septembra 2014 okoli 15.40 na Papirniški cesti na Viru pri Domžalah.

Po zatrjevanju tožilstva sta tekmovala, kdo bo hitrejši, in vozila vštric, Ademi po desni, Destani pa ga je po levi poskušal prehiteti, ko je prišlo do silovitega trčenja med Destanijem in Latasom v hondi; slednji se je s parkirišča nasproti trgovine Tuš vključeval na prednostno Papirniško cesto. Honda je po trčenju zadela v hidrant, prometni znak in betonsko ograjo ter obstala povsem zverižena na cesti, Latasa pa je vrglo iz vozila in je dobil tako hude poškodbe, da je umrl na kraju nesreče. Senat predsedujoče Deje Kozjek je včeraj zasliševal izvedence za raziskave prometnih nesreč, ki so med drugim poskušali odgovoriti na vprašanje, s kakšno hitrostjo sta vozila obtožena v kritičnem času.

Trije izvedenci, tri različna mnenja

Niko Čertanc, ki ga je za izdelavo mnenja angažirala obramba, je v nasprotju z Janezom Kopačem, ki je izdelal uradno mnenje, in Stankom Špeharjem, ki ga je kot tretjega izvedenca prav tako postavilo sodišče, izračunal, da sta obtožena v kritičnem trenutku vozila nekoliko počasneje in z različno hitrostjo. Destani je po izračunih Čertanca pred trkom vozil od 120 do 140 km/h, Ademi pa od 100 do 120 km/h. Čertanc tudi dopušča možnost, da je Latas spregledal približajoča se audija zaradi oglasnega panoja ali pa se ni dovolj dobro prepričal, da vozita precej več od dovoljene hitrosti 50 km/h in s tem storil usodno napako.

Špeharjev izračun je spet drugačen in bližje Kopačevemu; Destani je po njegovi oceni na mestu trčenja vozil najmanj 160 km/h, Ademijeve hitrosti pa Špehar ni znal oziroma mogel izračunati. Zaradi pravega razdejanja na kraju nesreče so si sicer izvedenci enotni, da iz zbranih podatkov ni mogoče natančno pojasniti vseh okoliščin nesreče. Do razhajanj pa prihaja tudi zato, ker si različno tolmačijo nastanke sledi na cesti in poškodbe avtomobilov ter obcestnih objektov, na podlagi česar so delali izračune, Čertanec »peš«, Kopač in Špehar pa sta uporabljala računalnik.

Nista dirkala, poznata se zgolj na videz

Obtožena, ki se včerajšnjega naroka nista udeležila in sta se strinjala s sojenjem v nenavzočnosti, sta v svoj zagovor povedala, da nista tekmovala. Destani je pojasnil, da je kritičnega dne delal nočno, zjutraj pa je šel na kavo v lokal pri nogometnem igrišču na Viru. Tam je pogledal neko nogometno tekmo, spil kavo in se namenil do očeta. Na parkirišču je naključno zapeljal za audijem, ki ga je vozil Ademi, ki je bil istočasno v lokalu s svojo družbo, oba pa se sicer na videz poznata zaradi igranja nogometa za Radomlje.

Destani trdi, da je bila cesta bolj kot ne prazna in da je ves čas vozil za Ademijem. Slednjega je naenkrat začelo zanašati, zato se mu je poskušal umakniti oziroma ga prehiteti, ko je prišlo do silovitega trčenja. Ademi pa je po lastnih navedbah vozil okrog 80 kilometrov na uro, ko je Destanijev avto tik pred nesrečo uzrl v vzvratnem ogledalu. Vendar je pozornost preusmeril v voznika honde, ki je pred njim »tako bliskovito speljeval, da mu je spodkopavalo kolesa«. Ademi je v zagovoru še poudaril, da se zaradi njegove vožnje ni zgodila nesreča …