One/oni

Bolj ko si faca, bolj zgodaj vstajaš!

Saša Mesarić
28. 4. 2009, 15.34
Posodobljeno: 9. 8. 2017, 09.58
Deli članek:

Voditeljski par, veseli dvojec, ki prebuja Slovenijo, si jutra v radijskem studiu deli že dve leti in pol. Ko slišiš Saša Pappa in Polono Požgan, veš, da poslušaš Radio Center.

Voditeljski par, ki prebuja Slovenijo, si jutra v radijskem studiu deli že dve leti in pol. V tem času sta postala prepoznavni glas Radia Center, zaščitni znak ali drugače rečeno … Ko slišiš Saša Pappa in Polono Požgan, veš, katero frekvenco poslušaš.

 

Če je najudarnejši televizijski termin večer, je na radiu to jutro. Sklepamo, da med radijci velja, "bolj ko si faca, bolj zgodaj vstajaš" – in prej moraš v službo. No, tega si nekateri ne znamo razlagati kot privilegij.
"Res je, vrhunec radijskega programa naj bi bil na začetku dneva. Takrat nas ljudje najbolj aktivno poslušajo in tudi najlaže je takrat poslušati. Zjutraj človeka zanima, kaj se je zgodilo ponoči, kaj je zamudil in kaj ga čaka čez dan. Prav pridejo vse servisne informacije, ki jih slišimo, medtem ko se pripravljamo na nov delovni dan," razloži Sašo. Polona doda, da si pogosto predstavljata, kaj ljudje počnejo, medtem ko ju poslušajo. In res, medtem ko si krtačimo zobe, jemo zajtrk in se oblačimo, ne moremo spremljati dolgih zgodb. Potrebujemo veselje, dinamiko in kratke koristne informacije. Medtem pa si z nekaj sreče pri Sašu in Poloni še priigramo nepozabno nagrado!

 

NAGRADE ZA VSE ČASE
Pričakovali bi, da si v času, ko splošna finančna kriza opozarja nase na vsakem koraku in v vsaki novici, poslušalci veliko bolj prizadevajo sodelovati v velikih nagradnih igrah, po katerih je Radio Center zaslovel. Konec koncev ne gre za male nagrade, temveč velikokrat tudi za take, ki lahko za nekaj časa spremenijo življenje. Polona in Sašo takšne povezave ne opažata. "Ne, nimam občutka, da bi bilo zaradi krize več sodelovanja. Prizadevamo si, da bi bili izvirni v obliki in načinu predstavljanja iger, kako povabimo poslušalce k sodelovanju in kakšno izjemno zgodbo spletemo zraven," pravi voditeljica o nagradnih igrah, v katerih je resnično vredno sodelovati. Skratka, kot zagotovo mnogi veste, je bil na začetku leta njun slogan "Sašo Papp plačuje vaše položnice". Nato sta poslušalce pošiljala na sanjske počitnice, in sicer z izjemnim "Ne poslušajte radia Center!", v teh dneh pa poslušalce preprosto pokličejo po telefonu, in če se oglasijo z "Radio Center", dobijo 10 tisoč evrov. Precej večji dosežek je, če koga pripraviš, da razmišlja o tebi ves dan, tudi ko nima prižganega radia, kot pa da le pravilno odgovori na zastavljeno vprašanje.

 

ZAKAJ ZVEČER NE POSLUŠAMO RADIA?
Po podatkih o poslušanosti je le desetinka poslušalcev tista, ki radio poslušajo v večernih urah. Si lahko še zamišljate prizor: sedimo v naslanjaču in spremljamo zgodbo, intervju, celo zavzeto debato, medtem ko ugaša dan? "Pri nas sicer Teja Kralj ob večerih predstavlja nove glasbene uspešnice, a sebe si ne znam predstavljati, da bi zvečer poslušala radio. Takrat je ponavadi treba postoriti vse, za kar čez dan ni bilo časa. Pospraviti stanovanje, dati prat perilo, odgovoriti na e-pošto … potem pa je že najljubša nadaljevanka na televiziji," pravi Polona, ki patriotsko tudi prizna, da če čez dan posluša radio, ni to nobena druga radijska postaja kot njihova. "Morda je bilo to včasih, ko smo imeli t. i. blokovsko programiranje z enournimi oddajami in vmes novice. Pogovorne oddaje so se v veliki meri preselile na televizijo, čeprav trenutno ni veliko dobrih. Seveda se je treba prilagajati načinu percepcije medija. Danes je radio drugačen, kot je bil, ko sva začenjala," pravi Sašo, ki je v radijskih vodah že celih osemnajst let.

 

RADIO NI LE MIKROFON!
Polona Požgan in Sašo Papp poznata radijski medij zelo dobro. Za njima niso le leta dela za mikrofonom, pač pa imata oba širok spekter izkušenj iz radijskega dela.
"Zagotovo je to najina prednost, da sva oba opravljala uredniška dela in se radijsko izobraževala, ne le kot moderatorja. Hkrati pa je krasno, da imava tudi urednika, ki naju usmerja in spremlja dogajanje," meni Sašo. Njegova prijateljica in sodelavka se s tem seveda strinja in dodaja, da je vsekakor bistveno, da veš, kakšni radijski zgodbi želiš slediti in kako. Resda ni ključno poznavanje, recimo, zgodovine radia, je pa zato nujno poznavanje osnov zakonitosti in razvoja medija, kako kdaj nagovarjati poslušalce … In če veš, kaj tvoji poslušalci želijo, je toliko lažje. Svoje poslušalce dobro poznata. Prav ti so jima letos – in seveda tudi vsej radijski ekipi – prisodili že drugega viktorja popularnosti. No, natančneje, že udomačeni viktor je letos dobil viktorijo, in odkar je ona z njimi, je na Radiu Center še bolj zabavno, kot je povedal Papp.