Ljudje

Prihaja festival filma

Jelka Sežun
22. 9. 2009, 13.32
Posodobljeno: 9. 8. 2017, 09.58
Deli članek:

Upali bi si trditi, da bo letos pestro - ne le zato, ker se bo v štirih dneh v Portorožu odvrtelo veliko slovenskih in koprodukcijskih filmov, temveč tudi zato, ker so si filmarji letos skočili v lase že pred začetkom festivala.

Upali bi si trditi, da bo letos pestro – ne le zato, ker se bo v štirih dneh v Portorožu odvrtelo veliko slovenskih in koprodukcijskih filmov, temveč tudi zato, ker so si filmarji letos skočili v lase že pred začetkom festivala. Ponavadi počakajo na razdelitev nagrad, letos pa so ostre besede padale že na tiskovni konferenci. S slovenskimi filmarji ni nikoli dolgčas.

Od 1. do 3. oktobra bo potekal 12. Festival slovenskega filma. Spet v Portorožu, čeprav je nova direktorica festivala Nataša Bučar, ki služi prvo leto dvoletnega mandata, rekla, da bo treba »razmisliti, ali je Portorož dobra lokacija«. Ampak razmišljali bodo šele po festivalu.
Med organizacijskimi novostmi velja omeniti festivalski avtobus, ki bo vsak dan vozil med Ljubljano in Portorožem, pa novo možnost, da vstopnice za ogled filmov v portoroškem Avditoriju kupite tudi v Ljubljani (na blagajni Cankarjevega doma), lahko tudi v paketu z avtobusno vozovnico. Obiskovalce bodo tudi povabili naj nebrzdano fotografirajo festivalske dogodke in festivalske obraze.
Selektor Jože Dolmark je izbiral med 74 prijavljenimi filmskimi projekti. »Nič ne gledam na fast forward,« je zatrdil. Nekateri filmi so, meni, »čisti presežki«, nobeden pa ni  posebno vesel, ali kot je rekel, »samo su malo tužni«. No, kaj je pa pričakoval od slovenskega filma?
Dolmark je izbral devet celovečercev, pet srednjemetražnih in 25 kratkih filmov, ki se bodo v tekmovalnem programu potegovali za nagrade, v pregledni program pa je uvrstil še sedem celovečernih in tri srednjemetražne filme. In tu se je zapletlo: na tiskovni konferenci je režiserka filma Angela Vode: Skriti spomin Maja Weiss zahtevala, naj njen film umaknejo s programa. Zato, ker je bil uvrščen v pregledni program in ne v tekmovalnega in je tako izgubil možnost, da bi se potegoval za nagrade. Selektor Dolmark je zatrdil, ga pri tem niso vodila politična temveč »samo estetska merila«, pa še to je rekel, »očitam mu scenaristične, dramaturške in podobne nedovršenosti.« In potem so se, jasno, skregali.
En film, celovečerec Besa Srdjana Karanovića, so pa že pred tem umaknili s programa, ampak to je bilo zato, so povedali, ker je tako zahteval glavni producent, ki je z umikom s FSF dobil možnost, da film sodeluje na večjih in pomembnejših mednarodnih festivalih, kjer so filmski pašniki bolj zeleni.
Tisti, ki so ostali, se bodo torej v tekmovalnem programu potegovali za uradne nagrade vesne v 17 kategorijah, ob tem pa bo revija Stop nagrajevala še najboljše igralce, Kodak najboljšo fotografijo, filmski kritiki in publicisti najboljši film, Svet filma pa najboljši študentski film.
Ena nagrada je kot vsako leto znana že vnaprej – to je Badjurova nagrada za življenjsko delo, ki jo bo letos dobil režiser Mako Sajko.