Zanimivosti

Slovenski novoletni okraski bodo krasili Putinov prostore

STA/M.J.
3. 10. 2013, 13.02
Posodobljeno: 9. 8. 2017, 09.52
Deli članek:

Med več kot 550 razstavljalci, ki so sodelovali na najbolj priznanem sejmu okraskov in daril v Rusiji, je nagrado za najlepši paviljon letos prejelo slovensko podjetje Pro-Mak. Njihovi novoletni aranžmaji bodo krasili tudi prostore administracije ruskega predsednika Vladimirja Putina, kar predstavlja pomemben korak pri preboju na ruski trg.

Reuters

Na letošnjem sejmu GIFTS EXPO v Moskvi je podjetje med več kot 550 razstavljalci prejelo nagrado za najlepši paviljon in dekoracije. Kot je na današnji predstavitvi nagrade v Ljubljani dejala Marka Karpan, gonilna sila družinskega podjetja, so se za ruski trg odločili, ker je trg zelo velik in ker sta jim jezik in kultura blizu.

"V Moskvo nismo šli po nagrado, temveč da bi tam našli in si odprli nov trg. Zelo pa smo veseli, da smo prinesli domov pokal za najlepšo stojnico na sejmu," je dejala Marka Karpan iz podjetja, ki se ukvarja s prodajo svilenega cvetja in dekoracij.

Veliko priznanje za njihovo delo je prišlo tudi iz Kremlja, saj je Putinova administracija izbrala njihove okraske za letošnjo okrasitev predsednikovih prostorov. Putinovi oblikovalci so izbrali najlepše okraske v zlato-rdeli barvi, da bodo njihovi hodniki in prostori okrašeni z njimi in našimi smrekami, je pojasnil sin Martin Karpan.

"Letos smo se odločili, da resno nastopimo na ruskem trgu, zato smo začeli z vlaganji, in po izkušnjah naših kolegov so potrebna tri leta, da v Rusiji prideš na pozitivno ničlo," je pojasnil Karpan in ob tem dodal, da se zavedajo, da uspeh ne bo prišel čez noč.

Vstop in nastop na ruskem trgu sta zelo zahtevna in tudi finančno izdatna. Med drugim je moralo podjetje za vsak izdelek potrebno pridobiti certifikat, ki je precej drag, precejšen finančen izdatek pa predstavlja tudi udeležba na sejmih ter sam prevoz izdelkov v Rusijo in carinske dajatve.

Drugačen je tudi način delovanja na ruskem trgu. Kot je pojasnil Karpan, v Evropi stranke že na sejmu opravijo naročila izdelkov, medtem ko v Rusiji z njimi odlašajo do zadnjega trenutka. "Naročila tako kapljajo šele zdaj, ko smo se že vrnili domov, zato tudi še ne moremo oceniti, kakšen bo finančen izplen."

Med njihovimi strankami sta tudi dve iz Vladivostoka na skrajnem vzhodu Rusije. "Že na začetku so nam dale ruske stranke vedeti, da naj bo naš adut dizajn, ne material, kajti kot majhno podjetje velikim pri Prodati storitev je tisto nekaj več, samo s prodajo storitev lahko uspeš. Ne moreš prodajati posameznih okraskov, mi prodajamo storitev skupaj z materiali, torej celotno zgodbo," je poslovno strategijo razložila Karpanova.

Ob tem je dodala, da želijo k nastopu na tujih trgih spodbuditi še druga podjetja. "Mogoče bo še kdo dobil idejo, da začne razmišljati navzen, kajti Slovenija bo samo toliko močna, kolikor bomo naših storitev, materiala in drugega prodali navzven."

Podjetje se je z ruskim trgom sicer srečalo že pred 19 leti, a takrat na njem niso vztrajali. Takrat so pred otvoritvijo v sodelovanju s podjetjem Kovintrade opremili 2500 pisarn energetskega velikana Gazproma, kasneje pa še rezidenco takratnega prvega moža podjetja in nekdanjega premierja Viktorja Černomirdina.